Gå til innhold

Gaming PC <15k. Tips til endringer

Anbefalte innlegg

Da har jeg satt sammen en PC jeg tror blir meget bra. Det jeg håper er at noen hjelpsomme sjeler der ute kan komme med eventuelle tips til endringer.

Generelt

PC'en skal bygges som en gaming PC, altså den skal klare det råeste av 3D spill osv. Overklokkingsmuligheter er kjekt å ha, men har lav prioritet. Fokus skal ligge på å få mest krutt for penga uten å ha overklokket maskinen.

Hvilke komponenter skal være med?

- Lian li fulltower v2100 kabinett (ikke diskutabelt)

- 8800 GTX

- Hovedkort med støtte for quad-core, core 2 duo og SLI

- CPU E6600 e.l.

- 1 stk SATA DVD brenner (billig og bra)

- 1 stk SATA 250-320GB HD (billig og bra)

- 2GB RAM

- Strømforsyning som klarer oppsettet, er ekstremt stille, og ikke er overkill. 500W holder?

Pris

Pris bør være i området av hva nåværende utvalg ligger på. (Altså >15k)

Handlevogn

Her er Nåværende handlevogn!

Ellers

Maskinen skal bl.a vannkjøles på CPU + GPU så vifter på disse elementer kan være crap eller ikke-eksisterende.

NB! Elementer for vannkjøling skal ikke være med i denne listen.

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

Edit: I tilfelle det skulle være noen tvil er det ikke nødvendig med skjerm, mus, tastatur og lyd da jeg har dette fra før.

Endret av daherik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig det er noe jeg ikke har skjønt helt men hva skal du med vannkjøling hvis du ikke har tenkt å overklokke?

7601266[/snapback]

vannkjøling er på mange måter bedre enn luft uansett om man skal overklokke eller ikke...

det ser stiligere ut, det kjøler bedre og det lager mest sannsynlig mindre støy enn luftkjøling...

og på 8800 Gtx skader det neppe å holde tempen lav.. lav temperatur øker klokkemulighetene og forlenger komponentenes levetid

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt!

Hvorfor vannkjøling? (Som tuppen sier)Mindre støy, bedre kjøling, ser bra ut, bedre i tilfelle overklokking og ikke minst det viktigste: At det er et morsomt og spennende byggeprosjekt for oss tekno-entusiaster.

Tuppen:

Angående ASUS P5N32-E SLI vs. Asus P5N-E SLI.

Så vidt jeg kan se er den eneste forskjellen mellom disse følgende:

-nForce 680i vs nForce650i

-Bedre lydkort

-Dual Gb lan

-6 s-ATA vs 4 s-ATA

-2 ekstra PCI slots og heatpipes på mosfets

Begge kan kjøre 1333fsb.

Spørsmålet er da om det er verdt å betale tusenlappen ekstra for dette? Spesielt når både den integrerte lyden er unødvendig og vanlig lan holder i massevis. Er nForce 680i i seg selv verdt den ekstra 1000-lappen?

Personlig er jeg litt i tvil, hva mener du?

Er det forresten noen som har peil på hvilken strømforsyning rundt 500 watt som regnes for den mest lydløse og stabile?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...