Stian216 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Jeg har hatt bredbånd fra bluecom i noen år nå og er fornøyd. Det skal sies at jeg ikke har benyttet meg av kundeservice enda Hva slags erfaringer har dere med Bluephone fra Ventelo-bluecom? Lydkvalitet og stabilitet? Det er jo billig med 80.- måneden. Det blir 960 i året i motsetning til over 2000,- i året med telenor. Min far hadde ip-telefoni gjennom Los. Samtalen ble brutt etter fem minutter, og de fant aldri ut av problemet. Det løste seg ved bytte av isp. Jeg ønsker ikke noe lignende EDIT: Bluephone koster 0,- det første året gjennom Bredbåndsguiden. Endret 29. desember 2006 av Fenriz Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Nei. Dårlig service etter Ventelo tok over, har hatt ustabil linje i et år, har ikke skjedd stort. --- www.uio.no ping statistics ---19935 packets transmitted, 18868 packets received, 3% packet loss round-trip min/avg/max = 30.5/34.9/203.1 ms Endret 29. desember 2006 av deleder Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har fått med meg at det var mye krøll etter at Ventelo tok over, men det er jo en stund siden. Jeg har aldri hatt noen problemer med linja. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 det er en butikk her som jeg bor som er ventelo forhandler. de annbefaler IKKE ventelo/bluecom. det sier litt. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har ventelo ADSL+ 20/1 og bluephone. Etter at linja kom opp 3 uker forsinket i sommer, har den vært dønn stabil. Har ikke hatt 5 min nedetid på de 5 siste månedene. Vi er fornøyd med kvaliteten på telefonen, og det har ikke vært noe krøll der heller. Eneste vi venter på er å få første faktura i posten (Både adsl og telefon). Har etterlyst 2 ganger til kundeservice via epost. men fortsatt ingenting. Så regner med jeg får en liten overraskelse i posten på nyåret. Alt i alt er vi fornøyd med selve produktet, men ting tar tid på kundebehandlingen. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Hvis ikke Ventelo er særlig bra. Hva vil dere anbefale i stedet? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Telenor er faktisk det eneste stabile bredbåndet jeg har hatt (har hatt telenor, ventelo/bluecom og nextgentel) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Bluephone koster forresten kun 20,- ekstra. Det er 80 dersom du skal ha fri norgestakst. Personlig så ville jeg vurdert IP telefon basert på hvordan du bruker nettet ditt og hva slags linje du har. Er du ingen heavy p2p bruker så er det jo bare å hive seg over det. En fordel jeg vet om med bluephone er at du kan ha to telefoner på den med seperate nummer uten ekstra kostnader. Er kjekt dersom dere er en stor familie eller ringer mye. Selv så bruker jeg kun mobil og er så lite hjemme at det aldri har vært noe alternativ. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Bluephone koster forresten kun 20,- ekstra. Det er 80 dersom du skal ha fri norgestakst. Personlig så ville jeg vurdert IP telefon basert på hvordan du bruker nettet ditt og hva slags linje du har. Er du ingen heavy p2p bruker så er det jo bare å hive seg over det. En fordel jeg vet om med bluephone er at du kan ha to telefoner på den med seperate nummer uten ekstra kostnader. Er kjekt dersom dere er en stor familie eller ringer mye. Selv så bruker jeg kun mobil og er så lite hjemme at det aldri har vært noe alternativ. 7600179[/snapback] Jeg kan bruke min nokia e61 som ip-telefon. Gjennom Bredbåndsguiden.no er det tilbud på bluephone pluss som koster 80,-. Det er da gratis første året. Jeg bruker jo p2p, men når jeg får adsl2+ regner jeg med det går greit. Netlimiter er kjekt. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har en annen ting å legge til angående Bluephone, om du belaster linja i noen grad så er det umulig å snakke i telefon, bare man laster ned i f.eks 150 kilobyte i sekundet og man har 6mbit så er det bare hakkete. I følge han på teknisk så hadde ikke engang VOiP-boksen QoS. Med andre ord; helt håpløst om man prøver å snakke i telefon og bruke internett samtidig. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Har en annen ting å legge til angående Bluephone, om du belaster linja i noen grad så er det umulig å snakke i telefon, bare man laster ned i f.eks 150 kilobyte i sekundet og man har 6mbit så er det bare hakkete. I følge han på teknisk så hadde ikke engang VOiP-boksen QoS. Med andre ord; helt håpløst om man prøver å snakke i telefon og bruke internett samtidig. 7601433[/snapback] Netlimiter vil vel fungere hvis man setter av litt av linja til p2p og resten til telefon? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har en annen ting å legge til angående Bluephone, om du belaster linja i noen grad så er det umulig å snakke i telefon, bare man laster ned i f.eks 150 kilobyte i sekundet og man har 6mbit så er det bare hakkete. I følge han på teknisk så hadde ikke engang VOiP-boksen QoS. Med andre ord; helt håpløst om man prøver å snakke i telefon og bruke internett samtidig. 7601433[/snapback] Netlimiter vil vel fungere hvis man setter av litt av linja til p2p og resten til telefon? 7601613[/snapback] Nope, as i said, om du bare belaster linja med 30-40% så blir det et helsikke å snakke. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Snakker du nå om ordinære nedlastinger der du ikke dreper uplaod? Eller snakker du om den berømte P2P'en? Har vanskelig å tro at det påvirker vanlig nedlasninger som bruker kun en brøkdel av linja, da IP telefon sender i UDP som en stream og ikke venter på noe ACK NACK signaler. Så sant det er nok ut så bør denne fungere.... Og der er jo BlueCom bedre på upload sammenlignet med T2, TN etc. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hadde ventelo/bluecom og bluephone selv en god stund. Fikk problemer med tung P2P lasting, men etter at jeg senket båndbredden til P2P med 20% fikk jeg aldri problemer med telefonen. Stemmer det at VoIP boksen deres ikke støtter QoS, noe som er sløvt, men vist du kan leve med å begrense P2P til 80% av linjekapasiteten har jeg ikke noe problem med å annbefale bluephone. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Snakker du nå om ordinære nedlastinger der du ikke dreper uplaod? Eller snakker du om den berømte P2P'en? Har vanskelig å tro at det påvirker vanlig nedlasninger som bruker kun en brøkdel av linja, da IP telefon sender i UDP som en stream og ikke venter på noe ACK NACK signaler. Så sant det er nok ut så bør denne fungere.... Og der er jo BlueCom bedre på upload sammenlignet med T2, TN etc. 7601753[/snapback] Snakker om all mulig trafikk jeg. Bare belastning på ca 30% så kan IP-telefonen begynne å skurre. Nå skal det sies at linja er fucked atm. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Har Telio Qos? Jeg velger gjerne noe annet som er bedre enn bluephone, men vet ikke hvilke andre leverandører som er noe å satse på. Noen krever også at man skal ha adsl i tillegg. Det er kjipt hvis det skurrer pga trafikk på linja. det tror jeg ikke min bedre halvdel klarer å leve med. hehe Endret 31. desember 2006 av Fenriz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Hos meg går det greit så lenge p2p upload er begrenset til 70-80%. Hvis man laster mye begge veier må man redusere til kanskje 50-60%. Dette gjør du enkelt i p2p programmet. Går greit uten QoS, det er viktigere å ha en router som tåler mange forbindelser uten å knele. Endret 31. desember 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
KatalyZator Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ikke noe som helst å satse på. Jeg fikk tilsendt ny ATA-boks fra dem etter overgang fra BlueCom. Etter dette har det bare vært krøll: Boksen må restartes opptil flere ganger hver eneste dag for å fungere. Måtte sende dem 6-7 e-poster før jeg fikk svar (tok et par uker før de fikk ut fingeren). Har også ringt dem to ganger (ca 20-30 min. i kø). De har både oppgradert firmware og byttet ut boksen...uten at problemet på noen måte er løst. Problemet vårt er langt fra enestående: to av mine kollegaer samt en kompis har akkurat samme problem, så jeg tipper at det er veldig mange av Ventelo sine kunder som sliter med akkurat det samme. Angående problemer mht nedlasting: Ikke noe problem (de få gangene telefonen fungerer) så lenge jeg reduserer download hastigheten ca. 10-20% og struper upload til ca. 10 % ved hjelp av NetLimiter (eller DU Super Controler). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå