Gå til innhold

Hvike decodere brukes for å få ut 5.1 lyd til DivX (MPEG4) f

Anbefalte innlegg

Bruker DVDx til å rippe filmer (backup av mine egne), men ser ut til å bare få ut lyd i 2 kanaler med bruk av "Lame" (stereo eller join stereo).

Lyden sendes ut via optisk digital utgang, dvs. SPDIF-utgangen som er koblet ut fra hovedkortets glimrende, innebygde digitale utgang (ASUS P4S8X). Originale DVD-plater får 5.1 lyd, så det må være min decoding av DivX-filmene som ikke er korrekt ..

Noen som har erfaringer her? Hvilke decodere bør brukes til 5.1 lyd (Dolby Digital og gjerne DTS)?

[ Denne Melding var redigert av: WebGuden på 2002-11-23 17:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke spørsmålet her. DD er allerede enkodet, så du trenger ikke enkode lydsporet en gang til. For å få det avspilt må det naturligvis igjennom en DD-dekoder.

(Enkode erå forandre noe til noe annet, dekode er å forandre noe annet tilbake til noe)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 01:32, skrev SAtam:

også DVDx da...neinei

*riste på hodet*

Hei. DVDx er det eneste programmet jeg kjenner til (ny i dette "gamet").

Er det noen som kan anbefale meg noen andre programmer hvor jeg lett kan finne DD og DTS?

Finner fortsatt ikke dette noe sted i DVDx.

[ Denne Melding var redigert av: WebGuden på 2002-11-24 18:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 01:21, skrev jonathan:

Du må rippe dvd'en med DDDTS soundtracket hvis du vil ha DDDTS lyd. Dette får du ikke med Lame joint stereo mp3.

Hei. Takk for alle svarene. Det er herfra jeg trenger litt tips: Hvordan (hvor i programmet) ripper jeg DD og DTS soundtracket?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 00:10, skrev LarsC:

Quote:

Den 2002-11-24 18:06, skrev WebGuden:

Hei. Takk for alle svarene. Det er herfra jeg trenger litt tips: Hvordan (hvor i programmet) ripper jeg DD og DTS soundtracket?

Hva skal du med DD og DTS?

Jeg brukte denne guiden for å rippe scoren til Tomorrow Never Dies (sweet score :smile: ):

Min receiver har støtte for 5.1 lyd, både DD (=AC3) og DTS. DTS har høyere lydstandard enn AC3, men er som en vet sjeldnere brukt (i hvert fall når de skal gjøres om til produksjon av Sone2 filmer. Er mer vanlig for Sone1 filmer).

Denne linken så svært nyttig ut, og er trolig nettopp dette jeg er ute etter. Denne skal jeg teste ut så snart som mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...