Gå til innhold

Jeg skal servere frokost

McLuddis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal servere frokost til en liten vennegjeng her hjemme hos meg, på morgenen nyttårsaften. Det er bare det at jeg har aldri gjort slikt før, så jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal sette på bordet til de.

Har kjøpt litt forskjellig spekemat, men så faller fantasien litt. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som er dritt digg til frokost er knekkebrød/vanlig brød med syltetøy og eple. Det er smaker veldig mye og er forfriskende om morgenen :D

Altså, du tar f.eks. et knekkebrød og legger på syltetøy og skjærer et eple (både grønt og rødt passe godt) og skjærer dem i skiver (ikke båter, da blir det vanskelig å spise) og legger dem på knekkebrødet.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

En omelett? Bayonner-skinke er veldig godt på brød. Hvis du har noen poteter til overs fra en middag kan du skjære de i biter og steke. Bacon og småpølser er godt. Eggerøre. Vil anbefale deg å lage en buffet hvis dere er ganske mange. Der kan du jo også ha corn flakes og andre frokostblandinger. Yoghurt er også godt om morgenen.

Ikke glem drikken. Melk, juice (eple og appelsin) og kaffe, og kanskje te bør du hvertfall ha. Pluss en mugge med vann.

Dette ble mye rart. Du kan kanskje spørre om hjelp fra en du kjenner. :p

Lenke til kommentar

Eggerøre, røkelaks, roastbiff, løk, remulade, majones slår alltid an.

Ribberull og oppskåret svinestek også.

Du kan også steke noe bacon og egg, eller kanskje noe stekt bacon og sopp som du danderer fint i en form sammen med 1 stk ovnsbaktleverpostei pakke og varmer det hele.

Nam nam

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...