Gå til innhold

Redde innhold på "ødelagt" WD 200

oleg74

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Western digital 200 giga disk som jeg frykter er i ferd med å ta kvelden. Jeg får listet opp innholdet på disken, men har problemer med å få spilt det av og sikkerhetskopiert det. Har prøvd både med den innebygde kopieringsfunksjonen i Xp, "Total Commander"|og Linux-boot-cd-en "Knoppix", men kopieringen bare henger seg. Jeg hører ingen tydelige lyder fra den, men det er mulig at den "hakker" litt når den leter. Har også merket meg at "lakken" på disken bærer preg av at den kan ha vært varm tidligere (den har vært viftekjølt og virket lenge etter dette). Jeg får beskjed om at det er en Device error.

Er det noen som vet om noe triks jeg kan prøve for å få berget innholdet på disken?

Tips mottas med den dypeste takk og det dypeste bukk!

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en Western digital 200 giga disk som jeg frykter er i ferd med å ta kvelden. Jeg får listet opp innholdet på disken, men har problemer med å få spilt det av og sikkerhetskopiert det. Har prøvd både med den innebygde kopieringsfunksjonen i Xp, "Total Commander"|og Linux-boot-cd-en "Knoppix", men kopieringen bare henger seg. Jeg hører ingen tydelige lyder fra den, men det er mulig at den "hakker" litt når den leter. Har også merket meg at "lakken" på disken bærer preg av at den kan ha vært varm tidligere (den har vært viftekjølt og virket lenge etter dette). Jeg får beskjed om at det er en Device error.

Er det noen som vet om noe triks jeg kan prøve for å få berget innholdet på disken?

Tips mottas med den dypeste takk og det dypeste bukk!

MVH

7598808[/snapback]

du kan kjøre en scan disk.. dette vil si at du sjekker pcen for "bad sectors"¨

(høyereklikk på hdd en, trykk verktøy, hak av begge trykk ok, da skal du få opp en slags melding om at du må restarte pcen for og gjøre dette eller noe trykk ja på den)

når du da starter på nytt... begynner den scanninga...

vis den da finner "bad sector" vil den da muligensvis slette det meste som er på hdd en...

men ikke frykt... da får du en hdd som skal fungere greit... og du kan få tilbake det som er på hdd en via program som kan få tilbake slettede ting fra hdd en...

du kan for eksempel bruke et program som heter "get back data from NTFS/

FAT/FAT32... dette programmet finner du ved og søke på google...

(ps dette programmet gjør at alle filene på hdd en din blir lagt i mapper som fucker opp alt som er av system i filene... kjipt vis du har noen og 10 000 mpr filer 100% kategorisert... :p)

det finnes også andre programmer som skal få tilbake ting som er slettet... men di programmene er jeg ikke kjent med...

vis scan disk ikke finner noen feil... så burde du kansje laste ned et antivirus program... og søke gjennom hdd ene dine etter feil...

antivirus som jeg har gode erfaringer med:

www.avast.com

fungerer helt greit og er 100% gratis...

håper du får ting til og fungere...

godt nytt år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...