V-by Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hei. Etter en oppfordring fra "programmer" delen av forumet, ble jeg oppfordret hit. Jeg har noen mapper fult av filer jeg skulle ha forandret filetternavnet på... Filen har ikke noen filetternavn, og skal bli .zip og siden det er en del, vil det bli tungvindt å gjøre det en og en. Jeg fikk et tips om at enten PERL eller et Bash-script kunne gjøre det lettere, men jeg er helt blank på det området. Takker for hjelp, og please flytt den hvis den ligger feil. Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kan du ikkje berre markere alle mappene og bruke WinZip/WinRar da? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Regner med at du bruker Windows. Start CMD (ledetekst/Command Prompt) Naviger deg frem til mappen hvor filene ligger Skriv: "ren *. *.zip" Dette vil legge til .zip til alle filnavn uten noen endelse. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hei. Etter en oppfordring fra "programmer" delen av forumet, ble jeg oppfordret hit. Jeg har noen mapper fult av filer jeg skulle ha forandret filetternavnet på... Filen har ikke noen filetternavn, og skal bli .zip og siden det er en del, vil det bli tungvindt å gjøre det en og en. Jeg fikk et tips om at enten PERL eller et Bash-script kunne gjøre det lettere, men jeg er helt blank på det området. Takker for hjelp, og please flytt den hvis den ligger feil. 7598764[/snapback] Er det snakk om filer som er pakket med ZIP? Hvis ikke er det dumt å gi filene zip som etternavn. Men eller kan du i et kommandovindu gå ned på området filene ligger og taste kommandoen: ren *. *.zip avsluttet med enter. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Fungerte det, trådstarter? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 jaggu. fungerte som hakka møkk detta Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 hva vist jeg ville gjøre det omvent ? ren *.zip * ? for det funket ikke.... Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 fordi kanskje da vil du gjøre alle som heter ettellerannet.zip om til ettellerannet.ettellerannetsomdataenikkevet... prøv heller: ren *.zip .jpg eller .doc eller .txt eller whatever Lenke til kommentar
XplittR Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Jeg testet dette nettop.. jeg hadde en mappe med 3 forskjellige videotyper, alle var kodet på samme måte som avi (altså jeg trenger bare å skifte fra det de var til avi..).. Men så ligger disse på D-disken min (Windows på C) og da kan jeg ikke bruke cd D:\ så jeg laget en batchfil som såg slik ut: @echo off cls ren "D:\Bendik\Filmer\Serier\Southpark\Sesong 8\*.rm" *.avi Og det funket.. så bytt ut "D:\Bendik\Filmer\Serier\Southpark\Sesong 8\*.rm" med den mappen som filene ligger i, og bytt ut "*.rm" med "*.DetFormatetFileneErI", og da og så samme med "*.avi" med det du vil ha de til.. håper det hjalp.. Endret 17. februar 2007 av Bendikto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå