Gå til innhold

Garry's mod - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

 

Jeg har nettopp kjøpt Garry's Mod, men forstår ikke hvordan jeg kan f.eks få en figur til å stå slik som jeg vil.

 

Jeg holder inne knappen og får opp menyen med alle NPC'ene jeg kan få inn i brettet, men når jeg får en inn, så er han/hun/det helt i ro. Ikke noe ragdoll-aktivitet i det hele tatt.

 

Jeg har prøvd å eksperimentere med menyen, velge "statue" fra "poser"-menyen, men NPC'ene står like i ro som de gjør. Det er umulig å bevege på hvert ledd. Hele statuen beveger seg.

 

I tutorialen, som jeg har prøvd å følge, så skal det gå an å bevege hvert ledd etter man har plassert en NPC i brettet, men hos meg blir de bare stive som stokker og umulig å bevege kun ett ledd ad gangen.

 

Hjelp?

Lenke til kommentar

GMOD Eier ass... Noen som vet åssen man adder biler til GMOD "11" / Den nye updaten? Har problem med dette sliter som * * * *! Klarer adde props, tools o.s.v, men dette, nope, trenger hjelp... Post vist du vet noe... Slenger med noen bilder av mitt veldig enkle spaceship. Lagd av: Thruster,Turret,PHX Plate,Hover-Ball og Pod.

 

2vux5x0.jpg

 

1536txe.jpg

 

4siqmh.jpg

 

2hewu9z.jpg

 

2ci8gux.jpg

 

 

Si hva dere syns!

 

~ Robz

Lenke til kommentar
hehe, litt for basic og simpelt. Men alle som begynner på Gmod lager sånt :D

noe jeg syns er gøy å lage er turret med wire mod. og airboat med thrustere og vinger, ta "korktrekker skru" osv :p

 

Sliter med og forstå wiremod skikkelig, ser på tutorials og sånt... Men vet du/noen andre hvordan man adder biler til gmod "11" siden etter den nye upaten er bilene i en firkanta ramme, før var de kun med hvit farge rundt... Så får adda alt det andre.. men får ikke adda biler.. prøvd masse forskjellig... Flere som har det samme problemet? (Vet dere om noen som har lagd gmod "11" biler)???

Lenke til kommentar

Jeg har et enormt problem med garry's mod...

 

Problemet er at når jeg har laget mange ting eller spawnet mange NPCs, så krasjer spillet. Jeg får en slik melding med "hl2.exe has crashed and needs to be closed". Jeg tenkte først at dette kanskje hadde noe å gjøre med at jeg brukte Vista x64, så jeg installerte XP 32-bit. Likevel så fortsatte spillet å krasje. Dermed prøvde jeg det hos en kamerat med XP 32-bit, og akkurat det samme skjedde der. Noen som har noen gode råd her? Ettersom at det skjer med både meg og kameraten min må det da være et ganske utbredt problem?

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis snakk om veldig mange ting, men en del NPCs. Kanskje 20 NPCs som skal sloss mot en hunter i gladiatorringen :p

 

Også har jeg en annen save hvor jeg har togbane, katapult og andre ulike "contraptions", og også denne krasjer ofte... Jeg leste litt i den tråden du linket, og det er flere andre der som opplever samme type krasj (på siste side). Hmm, kanskje det ikke er noe jeg får gjort med det da? :(

 

 

Btw, dette kan skje både med og uten en eneste addon installert.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Vel jh, har nettopp prøvd vehicle collection men legger den i addon og funker ikke har jo adda, maps, props, npc og våpen, men biler nei... noe rart noe du legger også merke til at bilene har en grå/hvit farge rundt seg en liten strek... men på updaten på vehicles så er det en firkant med navnet nederst...

Lenke til kommentar

Whups, bommet litt på den. Har ikke brukt kjøretøy på aldri så lenge, så hadde glemt at den var utgått pga. oppdateringen. Men her er det en som har tatt fatt i problemet, og begynt å oppdatere bilene til dagens Gmod-versjon. Testet den nettopp, og den funker fint. Flere biler kommer kontinuerlig. :)

 

(Krever derimot at du bruker SVN, men alt står forklart i forumposten.)

Lenke til kommentar
Klapp for den, må bare finne ut hvordan man laster ned blir bare åpna en vit side med forskjellige models og sånt... det er en svn link så veit ikkke helt hvordan jeg laster ned, men takk uansett;)

Det du trenger er TortoiseSVN. Installer det, og gjør som følger:

Lag en ny mappe i addons-mappen og kall den hva du vil (selv kalte jeg den bare vehicles). Hvis du nå høyreklikker mappen, ser du et nytt valg som heter "SVN Checkout". Da får du opp et nytt vindu hvor du skal kopiere inn URLn som sto på Facepunch (https://OpenSVN.csie.org/Gmod_Vehicle_pack). Ikke forandre på noe annet, og trykk OK. Da skal den automatisk laste ned alt du trenger, så bare la den arbeide seg ferdig. Ikke verre enn det. :)

 

Hvis du senere trenger å oppdatere den (nye biler blir lagt til), trenger du bare høyreklikke på vehicles-mappen og velge SVN Update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...