Gå til innhold

Asus A7V8X, hvordan får jeg 2 disker på raid kontrolleren

Chief

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid hatt et A7V8X hovedkort! Det er selsvagt utgaven med alt utstyr, og da det ikke er blitt produsert (for salg) S-ATA disker enda! Så er det vanlige IDE disker det går i for meg! Når jeg nå nylig hadde fylt 200Gig med diskplass, så falt det naturlig for meg å kjøpe meg en ny disk! Jeg tenkte som så at 1 CD-brenner, 1 DVD-rom, og 1 WD 120 gig, 1 IBM 60 gig, og 1 IBM 40 gig disk blir 5 enheter! Jeg har 3 IDE kontrollere på hovedkortet der en av dem er RAID! Så er det noen her som kan forklare for meg hvorfor jeg ikke kan bruke 2 disker på RAID kotrolleren, og hvorfor jeg må kjøre den ene, som jeg kan kjøre, som RAID! Er det noen plass jeg kan endre på dette! Som f.eks. på alle andre kort jeg har bruks som har integrert RAID kontroller på hovedkortet, har jeg hatt mulighet til å kjøre diskene som vanlige IDE enheter, altså ikke i RAID!

Om jeg ikke får dette til så må jeg nøkke ut IBM 40GB diske (ikke det at det er så vanvittig grusomt, vil helst bli kvitt alt jeg eier som har navnet IBM, men det hadde vært litt OK med den ekstra plassen, når i tilleg hovedkortet skal ha kapasitet til å kjøre 6 IDE enheter + en rekke S-ATA disker)

Noen som har samme kort som har løst dette problemet?? Eller noen som har hatt tilsvarende problem som har løst det?? Hadde vært svært bra om noen kunne hjelpe meg med dette dilemmaet!

[ Denne Melding var redigert av: Chief på 2002-11-23 15:37 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...