jangi Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hey allesammen. jeg og en kompis bygde en ny bygge pc. vi kobla til alt, så skrudde vi på PSU og da gikk pc og sikkringa. altså lyset i romme gikk også. hva kan jeg ha gjort feil?? er det noe som kan ha blitt ødelagt? takk for all hjelp Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 koble fra alt inni maskinen og test da, skjer det samme, test med annen psu. skjer ikke det samme så kobler dut il en og en ting slik at du fiunner hva oms er galt.. og voila... musa Lenke til kommentar
jangi Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 men vis stømmen går da? hva vil det si? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 da vil det si at noe ikke stemmer. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du skal ikke skru på psu (strømforsyningen) Viss du mener skrur på plass den i kabinettet så ville jeg sendt den tilbake... da er det jordingsfeil mest sansynlig Lenke til kommentar
jangi Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 men bør jeg prøve å ta ut alle kablene å skru på PSU uten noen koblinerger?? bare størm? Lenke til kommentar
capy2 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 du kan jo slå av noen ovner som går på samme kurs som pcen. kan skje kursen allerede er overbelastet? en annen ting: du husket vel "spacere" mellom metallplaten og hovedkortet vel? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har vel huska "spacere" mellom hovedkortet og kabinettet ("hovedkortbrettet")? Er kortet skrudd direkte inn blir det lett kortsluttninger mellom kortet og kabinettet. Noen plasser i landet "skrur man på lyset" - oversatt blir det: "slå på lyset"... Kan alltids prøve og koble fra alle kabler mellom forsyninga og hovedkort, CD, HDD ++ og kun koble forsyninga til nettet (230V) og slå den på om den har av / på bryter, "sprenger" den sikringer da er den "kaputt". Kommer kun strøm på en? leder i ATX kontakten, for og slå den på "skikkelig" - få den til og levere strøm på alle kurser må strømmen som kommer til ATX kontakten "returneres i en av de andre for og slå på "startbryteren" innvendig i PSU'en. Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 er psu modulær? Altså, har den avtagbare kabler? Lett å sette inn feil Lenke til kommentar
jangi Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) jeg har tatt på "spacere" altså de små metall sakene som sitter under HK. men jeg og en kammerat lana jo i samme rom og da kortsluttet ingen ting. og vi hadde 3 pcer i fult kjør, så jeg tror ikke den kretesen er så veldig over belasetet. men en ting? der det er en 12v inntak på HK, kan man da sett in en 8v? det har noen venner av meg og dems pc funker perfekt. får da kan jo det også være en feil sant? er psu modulær? PSU'n er modulær ja, det på siden min står alle spesifik på den;) Endret 29. desember 2006 av jangi Lenke til kommentar
HAG Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 8 pins "powerkontakt" fra PSU blir brukt oftest på "arbeidsmaskiner (servere), de har 4 gule og 4 sorte kabler - det kommer kun 12V der.. Noen PSU'er har en "todelt" 8 pins kontakt bl.a. mi Tagan 480-U01, deler den i to og bruker rett "halvdel" i "p4" kontakten på hovedkortet. Lenke til kommentar
jangi Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) dette er min PSU: OCZ ModStream strømforsyning 520W 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA. jeg har ikke 8pins uttak på min PSU. har bare 6pins, får ikke tak i en 8pins. sett på elkjøp og klas olson. den 6pins (8v) har to gule ledinger og 4 svarte? er det som er den største feilen? eller så er det vel PSU'n mitt HK har en valig 8V inntak og en der det er plass til en 12v Endret 29. desember 2006 av jangi Lenke til kommentar
jangi Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 www.netshop.no HK mitt Lenke til kommentar
HAG Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Her er en 4pin power ("P4") til en 8 pin power. Kikka i manualen på kovedkortet og det skal kunne gå med en "P4" fra PSU i den ene enden (s. 16-18 i power til MB, kap. 3?), hovedkortet har og plass til en "Molex" fra PSU til MB for ekstra "juice" til grafikk, står forklart "rett under" "P4" forklaringa.. Lenke til kommentar
jangi Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Ok da skal jeg få tak i en slik kabel. men jeg kjønner ikke offer ikke stømmen gikk? må nokk sende PSU til bake, eller skaffe meg en ny en. normelt sett skal jo ikke den kortslutt eller hva? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Test med en annen psu før du sender tilbake. Lenke til kommentar
jangi Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 skal jo ikke sende til bake hele pc'n da bare PSU Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 skal jo ikke sende til bake hele pc'n da bare PSU 7618089[/snapback] jeg tror han skjønte det. det han mener er at du burde teste maskinen din med annen psu før du sender PSU'en tilbake. da får du nemlig vite om problemet ligger i psu'en eller ikke. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) ... den 6pins (8v) har to gule ledinger og 4 svarte? 7598888[/snapback] Hva får deg til å tro at denne er 8 volt? PCer benytter ikke 8 volt fra PSU. Endret 1. januar 2007 av PerB Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hadde samme problem jeg å med min gamle pc. Ikke spør meg om hvorfor det skjedde, og hva som gjorde at den virka igjen etterpå, men iallefall så gikk det en eller to sikkringer inni PSU`en + at sikkringen i rommet som jeg hadde PC`en i slo seg ut. Men faktisk så fungerte PSU`en helt fint etterpå. Den står i dag fortsatt inni den gamle maskina mi og den virker tilsynelatende fint. Ikke noe mer ustabil enn det den var før PSU kortsluttningen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå