Gå til innhold

Plasma eller LCD til xbox360

Nastro Azzurro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener LCD er best.  På grunn av at plasma har en tendens til å kunne brenne inn bilder, som feks menyer o.l.  Dette er utifra det jeg har lest på flere nettsider og tester, og de sa det på butikker. Kjøpte meg LCD som fungerer veldig bra til 360 :)

7598499[/snapback]

På nye plasma TV'er er strengt tatt innbrennings faren ikke større enn hva den er på bilderørs TV'er. Faktisk kan også en LCD TV "brenne" fast bilde med at krystallene stivner.

Selv ville jeg ikke ha vurdert en LCD TV før LED bakbelysning i større TV'er kommer ned på en fornuftig pris. Et godt sortnivå og korrekte farger er veldig viktig for meg.

Lenke til kommentar
men ser 720p bra ut på en plasma med 1024x768 oppløsning?

7612556[/snapback]

Ja det ser bra ut, ihvertfall på en god plasma ala Panasonic og Pioneer. Jeg har selv fjorårets toppmodell fra Panasonic (1024x768 panel) og jeg kan ikke si at jeg går glipp av så mye detaljer og skarphet på HD signal fra de LCD HDTV'ene jeg har sett, men noe tap er det jo.

Lenke til kommentar
Hva med HD prosjektor? Noen som har testet det på 360? Film også for den saks skyld.

7612899[/snapback]

Har Hitachi PJ-TX200 og ett billig 80" lerret. Fungerer kjempebra, både til film og spilling. PJ'en har oppløsning på 1280*720 og kontrast på 7000:1 :cool:

Men jeg spiller mest på en Samsung 32" LCD TV, tror den heter LE32S71. Koster rundt 7K nå. Dynamisk kontrast på 3000:1 og egen gaming mode(har sett etterslep i normal modus, men ikke i gaming modus).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
LCD er i framtog nå. Jeg ville valgt en Samsung 1080p TV fordi du da virkelig er klar for fremtiden med full HD-oppløsning. LCD-TVer ligger litt bak i fargekvalitet og lysstyrke, men LCD vil nok overleve SED-TVene sitt inntog i 2008.

7598526[/snapback]

SED er alt for dyrt enda for min. M95 har denne teknologien. Jeg ville vurdert Sharp XD1 hvis jeg var deg, full hd med bra kontrast og sortnivå, bra på vanlige tv-sendinger og billig, for godt til å være sant? Ja, den støtter ikke 1080p via annet en HDMI (2 stk)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
spiller på en 42" plasma og det er helt fett.  det med innbrenning hører med til 1 genrasjon plasma.

7616751[/snapback]

Det stemmer ikke. Innbrenning er et aktuelt teme pr i dag også. Spes forige generasjon, tror det var philips, hadde problemer med nettopp dette, og det var langt nyere enn 1. generasjon. Vil igjen anbefale trådstarter til å tenke på hva du skal gjøre hvis dette blir et problem på din tv som kostet deg 10 - 15 lapper.. Det er surt :thumbdown:

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Projektor FTW!

Jeg har spillt 360 på projektor nå i et par uker og er strålende fornøyd.

Prøvde den også på TV'en til morfar på julaften(Bang & Olufsen LCD) og bilde var jo knallbra der også. Litt sterkere svart og litt klarere farger, men det kan egentlig ikke måle seg med det å springe rundt i Gears of war i nesten 1:1 størrelse :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...