Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spør om brukernavn og passord til den andre pcen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste løsningen er å legge inn en bruker med samme brukernavn og passord på andre maskinen. F.eks om du er pålogget med brukeren Ola Normann på ene maskinen med passord heidu så legger du inn samme brukeren på andre maskinen med samme passord. Da får du tilgang til maskinen.

Merk at det med standard policy ikke fungerer om begge brukerene har blanke passord. Vil ikke anbefale å bruke gjestekontoen på grunn av sikkerheten.

Lenke til kommentar
Den maskinen må aktivere skriver og fildeling for windows...

7598790[/snapback]

Når han får spørsmål om passord og brukernavn så er det aktivert. Mangler bare rettigheter.

7598813[/snapback]

gjør ikke det på min windows nei...

Må aktiveres så forsvinner spørsmålet om brukernavn og passord (selvsagt på den maskinen han prøver å gå inn på)

Lenke til kommentar

Jeg har innstallert hjemmenettverk på begge maskinene med domene MSHOME. Har også aktivert skriver og fildeling på begge da jeg innstallerte. Men er litt stress hvis jeg er på lan da, og alle må ha samme brukernavn og passord for å komme inn på pcen min...

Finnes det en annen løsning?

Lenke til kommentar
Jeg har innstallert hjemmenettverk på begge maskinene med domene MSHOME. Har også aktivert skriver og fildeling på begge da jeg innstallerte. Men er litt stress hvis jeg er på lan da, og alle må ha samme brukernavn og passord for å komme inn på pcen min...

7599016[/snapback]

se om du har fått en brukerkonto ekstra på maskinen din (asp.net machine a...)

Slett denne.. se om det hjelper

Lenke til kommentar

7599016[/snapback]

7599044[/snapback]

Har ikke fått det, men har fått det før og har slettet det. Men det hjalp ikke da heller. :no:

Lenke til kommentar

7599016[/snapback]

7599044[/snapback]

Har ikke fått det, men har fått det før og har slettet det. Men det hjalp ikke da heller. :no:

7599264[/snapback]

hva med å dele ting på en annen måte?

ftp,torrent,http ++++

Lenke til kommentar

7599016[/snapback]

7599044[/snapback]

7599264[/snapback]

hva med å dele ting på en annen måte?

ftp,torrent,http ++++

7599299[/snapback]

Går jo an det også ;)

Men kunne fortsatt tenke meg å få tilgang slik jeg egentlig mente...

Lenke til kommentar

Må aktiveres så forsvinner spørsmålet om brukernavn og passord (selvsagt på den maskinen han prøver å gå inn på)

7598952[/snapback]

Nettop, er jo det jeg sier, den forsvinner når det er deaktivert.

Trådstarter: Har du prøvd råde mitt om å legge inn bruker på andre maskinen?

Lenke til kommentar

7598952[/snapback]

Nettop, er jo det jeg sier, den forsvinner når det er deaktivert.

Trådstarter: Har du prøvd råde mitt om å legge inn bruker på andre maskinen?

7601380[/snapback]

Ja har prøvd det... og det funka kun på den ene pcen :S Men uansett vil jeg ikke ha det sånn...

Lenke til kommentar
det kan være pga den ikke har delt noe..

ellers kan du gå på den andre maskinen og høyreklikke på min datamaskin -> behandle -> lokale grupper og brukere -> brukere -> høyreklikke på gjest og angi et passord.

7598507[/snapback]

gjør som jeg sa der.. sett et passord..

Lenke til kommentar
det kan være pga den ikke har delt noe..

ellers kan du gå på den andre maskinen og høyreklikke på min datamaskin -> behandle -> lokale grupper og brukere -> brukere -> høyreklikke på gjest og angi et passord.

7598507[/snapback]

gjør som jeg sa der.. sett et passord..

7602899[/snapback]

Dette skal jeg gjøre på begge maskinene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...