ATWindsor Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hvor står det at det er lansert for Norge??7600084[/snapback] Aner ikke! Hvem er det som sier det er lansert for Norge? Jeg har en nevø som jobber for oljebransjen i sørkina-havet. Der i området er mange titals millioner mennesker som skal ha veier, biler og infrastruktur forøvrig. Han sier at nyrikdomen der gjør at der er marked for allt. Desse små og energigjerrige systemene er beregnet for sånne forhold. Du vet vi er ikke flere enn de 4-5-millionene mennesker som bor på en søppelfyling til en av forstadene til en by i østen. Og tror at vi er målet for allt som lages. 7600923[/snapback] Hva slags forhold? Forhold der folk har mye penger? Jeg ville tro disse er egnet for en stillegående PC eller en HTPC både i sørkina-havet og andre steder. De selger vel uansett mest i de vestlige land, og der vil jeg tro bruksmønsteret er ganske likt som i norge. Eller mener du at de ikke trenger ny funksjonalitet i sørkina-havet? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil? AtW Lenke til kommentar
marXman Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) For meg er det ikke irriterende å se at de tilbyr en 1.0Ghz og en 1.5Ghz, jeg vet jo at den på 1.5Ghz gir bedre ytelse enn den på 1.0Ghz? Hva er problemet? 7600281[/snapback] 1: 1 Ghz-utgaven er vifteløs, sikkert på grunn av lavere klokkefrekvens. Dermed er den et fint alternativ til de som ønsker seg et musestille hovedkort/maskin. 2: Prisforskjell, akkurat som med AMD og Intels prosessorer. Edit: Øh, jeg klarte å feillese opprinnelig innlegg. Endret 30. desember 2006 av marXman Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du vet vi er ikke flere enn de 4-5-millionene mennesker som bor på en søppelfyling til en av forstadene til en by i østen. Og tror at vi er målet for allt som lages. Siden flesteparten av de tidligere VIA-modellene ble lansert her i landet, kommer vel disse og. Skulle de ikke det er det jo bare å bestille fra utlandet. Mp3car tar de helt sikkert inn... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Du vet vi er ikke flere enn de 4-5-millionene mennesker som bor på en søppelfyling til en av forstadene til en by i østen. Og tror at vi er målet for allt som lages. Siden flesteparten av de tidligere VIA-modellene ble lansert her i landet, kommer vel disse og. Skulle de ikke det er det jo bare å bestille fra utlandet. Mp3car tar de helt sikkert inn... 7608941[/snapback] Jada.... men det er ikke til å komme fra at kortet med CPU er en enkel og billig konstruksjon. Hertilands vil de bli priset for våre forhold, men i f.x. østen, i fattige forhold vil de bli priset deretter. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 I artikkelen står det begrenset opplag. Da blir den vel ikke tilgjengelig overalt, det er vel egentlig derfor vi begynnte å diskutere om den kom til å komme til Norge i det hele tatt. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 I artikkelen står det begrenset opplag. Da blir den vel ikke tilgjengelig overalt, det er vel egentlig derfor vi begynnte å diskutere om den kom til å komme til Norge i det hele tatt. 7609446[/snapback] Mener du at de leker dette da?? Lenke til kommentar
tole Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ikke forvent all verden av disse prosessorene. VIA C7 klokket til 2.0 GHz gir i følge wikipedia en ytelse tilsvarende en Pentium III 1.3 GHz. C7 er veldig enkelt designet og har veldig lite onboard cache. Høres ikke ut som noe jeg ville brukt til HD, men den burde vel kanskje klare VC-1 i 720p gitt at skjermbrikken hjelper til litt via DirectX. C7 sliter nok betydelig mer med h.264 og DVD oppskalering. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dette med begrenset anntall gjaldt nok første batch som slippes i januar. Regner med at denne også vil være tigjengelig her til lands, men kanskje ikke i januar. Hva gjelder ytelse så er jo VIA systemene ikke akkurat laget for å være spillpcer. Jeg synes det er helt irrelevant å sammenlikne prosessorene med AMD eller Intel. Spesielt for disse systemene som er rettet mot mediamarkedet så der det jo dedikert hardware som skal stå for dekoding/enkoding, ikke prosessoren. Andre systemer er rettet mot kontorapplikasjoner der det meste av det AMD og Intel selger er totalt overkill. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 noen som vil tippe pris på disse? og har de mulighet for tilkobpling til lcd skjermer for bil? skal egentlig sette opp en hanskerom pc for naboen min, og da er dette det beste alternativet. trenger bare kjøre win xp og et media program, så prosessor krafta er mer enn nok tenker jeg. 7604020[/snapback] jeg siterer meg selv jeg, kanskje noen kan gi meg et svar eller to Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) For meg er det ikke irriterende å se at de tilbyr en 1.0Ghz og en 1.5Ghz, jeg vet jo at den på 1.5Ghz gir bedre ytelse enn den på 1.0Ghz? Hva er problemet? 7600281[/snapback] Forstår vel heller ikke problemet, frekvens sier kanskje ikke noe særlig om den faktiske ytelsen, men det gir en god indikasjon på den relative ytelsen innenfor ett bestemt arkitektur. Vi kan nesten på forhånd være sikre på at disse VIA CPUene ikke vil være noen revolusjon innen ytelse, de ligger nok langt bak C2D, men ikke alle trenger ekstremytelse. 7604563[/snapback] Det du nevner er akkurat mitt poeng, 1.0 og 1.5 sier meg at den ene er ant. noe om ikke en del bedre enn den andre. Derfor så ikke jeg grunnen til at man skal sammenligne frekvensen med helt andre produkter? Jeg tror også forøvrig at dette er flotte produkter for produsenter av ferdiglagde stuebokser, som kan gi oss et større mangfold enn de dyreste brunvaremerkene. Produktet frister meg også, men det at CPU er fastloddet gjør det litt mindre egnet for selvbygg som man gjerne ofte vil oppgradere komponentvis. Endret 31. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 noen som vil tippe pris på disse? og har de mulighet for tilkobpling til lcd skjermer for bil? skal egentlig sette opp en hanskerom pc for naboen min, og da er dette det beste alternativet. trenger bare kjøre win xp og et media program, så prosessor krafta er mer enn nok tenker jeg. 7604020[/snapback] jeg siterer meg selv jeg, kanskje noen kan gi meg et svar eller to 7614525[/snapback] Dagens miniITX koster tyisk 1500-2000 kr http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=40899 tror nok det blir i dette skiktet disse to nye hovedkortene vil holde seg også. Dette er jo litt dyrere enn f.eks billige løsninger med AM2 men til bil og andre steder hvor det er 12V er jo dette ypperlig. Til sørkinahavsdiskusjonen: Dette blir neppe spesielt mye billigere i kina enn i norge. I disse landene har de en mye lavere moms, arbeiderne får mindre betalt og det er kortere vei til taiwan så det blir mindre transport utgifter, men likevel må man nok betale 60-70 kanskje 80% av det vi betaler, det er ikke slik at VIA gir bort ting der nede, de vil selvsagt selge flest mulig kort til mest mulig penger. Til dem som ikke er ute etter å spare plass eller strøm så kan jeg jo sammenligne med følgende: AM2 hovedkort m-atx med nforce 6100 grafikk kr 480 http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43745 AM2 prosessor Sempron 2800 kr 400 http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=43745 ------------- Tilsammen 880kr. Men husk her må man ha en kraftigere strømforsyning, så dette er gjerne ikke så egnet til bil. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I artikkelen står det begrenset opplag. Da blir den vel ikke tilgjengelig overalt, det er vel egentlig derfor vi begynnte å diskutere om den kom til å komme til Norge i det hele tatt. 7609446[/snapback] Begrenset opplag er et relativt begrep. Sugerørene til McDonalds kommer jo også i et begrenest opplag, det er bare ikke noen som er helt sikkre på hvor mange det antallet kommer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå