$ig Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hei, jeg er ute etter et nytt HK, men vet ikke hvilket av disse to jeg skal velge, det ene har SLI og det andre Ultra, hvilket burde jeg gå for? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312220 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313874 mvh Sigurd Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Nå er det vel ikke så veldig mye ytelses forskjell på de to hovedkortene der. Men hvis du skal kjøre SLI (2 Nvidia skjermkort) i fremtiden må du jo ha et SLI hovedkort. Hvis du ikke har planer om dette så holder Ultra utgaven. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 thx, da blir det ultra;) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 SLI er jo ultra m/ SLI-støtte, så jeg fatter ikke hvorfor ikke du bare går for SLI med en gang, spesielt siden prisen er _ LIK _ Lenke til kommentar
kindings Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Kanskje han har veldig brukt for den ekstra PCI porten... Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ultrakortet fungerer ikke med AMD X2.. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 hvorfor kjøpe socket 939 nå? er jo på vei ut av markedet fort som fy! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ultrakortet fungerer ikke med AMD X2.. 7598491[/snapback] dårlig oppdaterte specs.. evt. en liten BIOS oppdatering som må til for at det skal støtte X2...det er jo samme chipset på begge korta uansett (utenom SLI støtten da) Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg forstår at 939 er på vei ut, men budsjettmessige utfordringer gjør at jeg så langt vurderer denne plattformen. Jeg har i dag et system basert på et Asus K8N med en Athlon 64 (socket 754) som jeg langt på vei vil overdra til min datter, slik at hun kan få spille Barbie-spillene sine når det passer henne selv. Men de meste av disker, DVD-brennere osv. beholder jeg. I likhet med trådstarter fant jeg de to MSI kortene på Komplett. MSI K8N NEO4-FI til 699,- MSI K8N SLI-FI til 679,- Så langt jeg forstår er det SLI-brikkesettet som er det nyeste og med flest muligheter, dog uten at jeg ser for meg at jeg har tenkt å utnytte SLI-funksjonen. Er det kun ekstra PCI-slot som er i favør av NEO4-FI eller er det andre ting som gjør at jeg bør kline til med en ekstra 20-kroning i forhold til SLI-FI? Har i dag 1 GB med minne, av typen TwinMos med følgende spec fra SiS: Type : 512MB DDR-SDRAM Technology : 16x(32Mx8) Speed : PC3200U 2.5-3-3-8 Kan jeg eventuelt bruke en av de minnebrikkene videre, da behovet for minnet i PCen til min datter ikke er veldig stort, da den kun vil brukes til noen enklere barnespill? Et siste spørsmål. Jeg har alltid hatt og brukt ASUS når jeg har bygget maskinene mine og jeg føles usikkerhet ved tanken på noe annet. Er det eventuelt andre webshoper med kort fra ASUS i omtrent samme prisklasse som MSI basert på 939? På forhånd takk for alle gode svar. Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Bare et lite tips. Ta en titt på bruktmarked.no, du kan få bedre og billigere hovedkort der (brukt selvfølgelig) Asus A8N32-SLI Deluxe Socket 939. 600kr Asus : A8N-SLI SE: Minstepris 400NOK Lenke til kommentar
Koklimongo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Bruktmarkedet hadde jeg glemt å sjekke. Takk for tipset. Noen som vet om jeg kan bruke DDR-SDRAM PC3200 på disse hovedkortene? Mvh Ronnie "The Runner" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå