Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HASTER!!! trådløst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

først plugger du i alle nødvendige ledninger og starter opp maskinen. uhhhhhhhhhhhhhhhh

Du må nok komme med litt mer info om HVA DET ER DU LURER PÅ.

Det der blir det sammme som å starte en post som det står: "Hva er galt med pc'en min" Deretter ingenting.

Skal se om jeg kan hjelpe deg etterpå :smile:

Lenke til kommentar

Tja, hvis man f. eks. ønsker å benytte MSN Messenger trenger man jo en router med UPnP støtter i NAT. Nextgentels routere støtte ikke dette. Jeg lar det være usagt om andre nevnte routere støtter dette.

Bare et argument FOR ny router :wink:

EDIT: MSN Messenger voice, skulle det selvfølgelig være. Dessuten betinger det at routeren kan koples direkte til WLAN uttaket i veggen, og at Cisco-routeren da kan fjernes fra nettverket.

Rimelige webhotell: www.bkmedia.no

[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-11-23 15:36 ]

Lenke til kommentar

vet ikke hvilke funksjoner den routernen har men dette bør du se nærmere på:

deaktiver DHCP

WAN gateway: 10.0.0.1 (wist du har Netopia hvertfall)

WAN IP : 10.0.0.2 (husk å velge statisk IP)

LAN IP: 10.0.0.3 (dette er IP adressen til selve Ruteren, og blir gateway til alle maskiner som er koblet til routern)

wan sumnet mask: 255.255.255.0

og de respektive DNS servere.

maskinene vil jeg konfiurert på denne måten:

de som er koblet i switch med fast ip : 10.0.0.10 (og oppover)

alle som skal bli koblet trådølst men også ska fungere på andre trådløse nett, dvs bærbare, der velger du å ikke skrive noe i general , men skriver inn de respektive ip configurasjonene i Alternet Configuration. (win xp) husker ikke hva du har.

dette funker hvertfall fint hos meg, men med en annen router da

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 15:32, skrev bok2:

Tja, hvis man f. eks. ønsker å benytte MSN Messenger trenger man jo en router med UPnP støtter i NAT. Nextgentels routere støtte ikke dette. Jeg lar det være usagt om andre nevnte routere støtter dette.

EDIT: MSN Messenger voice, skulle det selvfølgelig være. Dessuten betinger det at routeren kan koples direkte til WLAN uttaket i veggen, og at Cisco-routeren da kan fjernes fra nettverket.

Nextgentel routerene inneholder også et modem, noe de bredbåndsrouterene man kan kjøpe hos nettbutikker ikke har det, dermed må nextgentel sin router brukes i tillegg. Dette blir et mer knotete oppsett enn å bare kjøpe et aksesspunkt. Ser ikke vitsen med å kjøre dobbel natting hvis du har muligheten til å unngå det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 15:32, skrev bok2:

Rimelige webhotell:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-11-23 15:36 ]</font>

Bare for å nevne det så har alle nye routere fra ngt upnp support, og da tenker jeg på netopia routere

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 18:55, skrev PulZ:

Bare for å nevne det så har alle nye routere fra ngt upnp support, og da tenker jeg på netopia routere

Netopia 4542 støtter UPnP? Interessant, har du noen anelse om fra og med hvilken firmware dette gjelder? Finner ikke noe informasjon i manualen og release notes for firmware 5.3.4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...