Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sony E GC85 VS Nokia 6280 EDGE


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nå i et par uker drevet å testet litt med min tragiske internettlinje.

 

etter gjentatte tester med mitt Sony Ericsson GC85 EDGE pcmcia kort, så kommer jeg fram til at under gode forhold, med god dekning så får jeg et snitt på alt fra 20 til 60kbps fra speedometer.hardware.no. sjeldent eller aldri mer.

 

men i det øyeblikket jeg setter min Nokia 6280 mobiltelefon i pcen, og kobler den opp til nettet, så spretter hastigheten straks opp til hastigheter på over 170 i snitt! høyeste jeg hadde var 205kbps fra speedometer.hardware.no med samme forutsetninger..

 

begge skal være klassifisert likt, med like mange slotter til nedlasting og opplasting, men Nokiaen føles som MYE mer behagelig å surfe med.

 

jeg lurer på om det kan være noe feil på mitt gc85, siden det virker som at der nokiaen beholder hastigheten en stund, så kobler gc85 ned linja tilnærmet lik hele tiden.. og med det medfører det at kortet må koble opp igjen, og dette går merkbart mye saktere enn nokiaen..

 

kan det stemme at jeg har feil på dette kortet, eller er det bare en vesentlig kvalitetsforskjell på disse to?

er det noe jeg kan gjøre med dette, unntatt å kjøpe meg en nokiatelefon og skrote gc85?

 

håper på svar fra noen som vet, jeg har ikke lyst å ofre min 6280 til modemtjeneste :cry:

 

PS: denne tråden er er sendt til Sony ericsson norge på mail også.

Er allerede spent på å se om de i det hele tatt svarer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...