Gå til innhold

OCZ inn på grafikkmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bountyhunter(BF:V),29/12-2006 : 13:43]Noen av produsentene som gir "livstids garanti" har skrevet med bitteliten hvit skrift nederst på arket at den kun gjelder til de slutter å produsere produktet, men vet ikke hvordan OCZ er på det...

7598707[/snapback]

"Livstid" er bygget opp av "liv" og "tid". Begge deler er vel godt nok definert i denne sammenhengen. Liv må ha noe å gjøre med noe som er levende. Og tid er tid i sekunder, minutter osv. Livstid må i så fall bety tiden noe levende lever. Skjermkort er ikke levende så det må være f.eks livet til eieren det er snakk om. En livstid er jo normalt rundt 70 år i Norge så det blir jo en stund det. Det går ikke an å skrive en selvmotsigelse med små skrift og tro at det har noe juridisk slagkraft. F.eks om OCZ sier at "Vi definerer skjermkort som levende og regner med det lever i 3 måneder".

Ellers så må en hver garanti følge norsk lov. Nærmere bestemt markedsføringsloven som sier at "garanti" er noe ekstra som produsent, selger, kjede, etc kan tilby kunden. Dette være noe ekstra. Altså noe mer enn de grunnleggende betingelsene man har i forbrukerkjøpsloven på absolutt alle varer.

Lenke til kommentar
hvorfor OCZ også? bare for at vi skal ha flere priser å sammenligne mellom? kortene er jo ellers helt like. Merker vi forskjell fra håndplukkede gpu og minne?

7598120[/snapback]

er det ikke asus som leverer alle korta da? OCZ sender en kar over til asus som plukker de beste kjærnene så setter de på OCZ klistermerke etterpå :D

gjennstår og se hvordan de klokker da

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),29/12-2006 : 13:43]Noen av produsentene som gir "livstids garanti" har skrevet med bitteliten hvit skrift nederst på arket at den kun gjelder til de slutter å produsere produktet, men vet ikke hvordan OCZ er på det...

7598707[/snapback]

"Livstid" er bygget opp av "liv" og "tid". Begge deler er vel godt nok definert i denne sammenhengen. Liv må ha noe å gjøre med noe som er levende. Og tid er tid i sekunder, minutter osv. Livstid må i så fall bety tiden noe levende lever. Skjermkort er ikke levende så det må være f.eks livet til eieren det er snakk om. En livstid er jo normalt rundt 70 år i Norge så det blir jo en stund det. Det går ikke an å skrive en selvmotsigelse med små skrift og tro at det har noe juridisk slagkraft. F.eks om OCZ sier at "Vi definerer skjermkort som levende og regner med det lever i 3 måneder".

Ellers så må en hver garanti følge norsk lov. Nærmere bestemt markedsføringsloven som sier at "garanti" er noe ekstra som produsent, selger, kjede, etc kan tilby kunden. Dette være noe ekstra. Altså noe mer enn de grunnleggende betingelsene man har i forbrukerkjøpsloven på absolutt alle varer.

7599508[/snapback]

Jeg kjøpte et kikkertsikte med livstidsgaranti for mange mange år siden, nå dugger det og er elles blitt uskarpt, men jeg lever fortsatt!! Hva skal jeg gjøre??

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

betyr ikke livstidsgaranti (sånn generellt sett altså) den perioden produktet er forventet å leve, altså for elektronikk proukter en 5-års tid ellerns ? mulig jeg er helt på jorden her men..

Lenke til kommentar

At noen har lyst til å kjøpe korte pga livstidsgaranti er nokk noe av ideen bak det, jeg tror det varer helt til produsenten sier at nokk er nokk og de ikke har det i produksjon lenger. Som tråden her beviser er det ikke noe som forteller nøyaktig hva dette er eller hvor lenge det skal vare. Jeg kan også tenke meg at selger ikke ønsker og opretteholdet dette men ber deg å sende kortet til ocz etter stadard 2-3 år.

Jeg synes det er merkelig at produsenten har lov til å bruke dette så lenge det ikke er en lov som konkret forklarer hva denne garantien er. Eller er det det?

Lenke til kommentar

Livstidsgaranti blir urelevant for de aller fleste ved kjøp av et slik skjermkort, da de som kjøper et såpass dyrt kort som regel er entusiaster, og derfor kommer til å bytte ut kortet med noe bedre innen 2-4 år. Det som blir interessant å finne ut er hvorvidt garantien fortsatt gjelder ved overklokking, og evt. til skjermkortet går adundas. Hvor høy frekvens mener de i så fall er akseptabelt.

Lenke til kommentar

Trur dei trygt kan si at du kan overklokke så mykje du vil uten å bryte garantien! Har fortsatt ikkje sett eit kort som har blit ødelagt av software overklokking, og trur egentlig ikkje eg vil se det heller...

Det eineste som gir fysisk skade på eit kort under vanlige omstendigheter er varme, og så vidt eg veit så er stock kjøleren på 8800GTX kortet kraftig nok til å holde tempen på eit akseptabelt nivå uansett kor mykje du overklokker kortet så lenge du ikkje gjør vmod's

Lenke til kommentar

Livsgaranti gjelder så lenge kunden lever. Er kortet dødt, så skal garantien hoppe inn. Vil jeg tro, mulig det er satt en grense for hvor lenge et mennske lever. Gjennomsnittet elr.no

Det som er tingen med Limited Lifetime, er bruken. Modifikasjoner, bytte kjøler eks, vil nokk ødlegge garantien. SELVFØLGELIG! "Reglene" for hva som er garanti og ikke står sikkert med liten skrift :)

Om kortet er i produksjon har ingenting å si. Kort som dette er som regel ikke noe å reparere. De blir byttet, så hvis det ikke er i produksjon vil det bli erstattet med et lignende kort.

Lenke til kommentar
Et lignendet kort som ikke har livstidsgaranti feks, da er man jo like langt eller?.

Skulle gjerne sette hva koss porta pro og ocz virkelig legger i dette, en e-mail til dem haddet vært på sin plass.

7603847[/snapback]

Koss porta pro er iallefall bare å sende inn til verkstedet linka til på komplett sine sider med en kopi av kvittering. Har selv sendt inn defekte sett og fått nytt. Og har kompiser som har sendt inn sine med avrevet ledning, malingsflekker etc. og fått nytt eller reparert det gamle. Så de holder iallefall det de lover enn så lenge.

Lenke til kommentar

sist jeg sjekka så var livstidsgaranti på ram brikker 5 eller 10 år, så jeg tviler sterkt på at dette skjermkortet har mer enn dette, med mindre de refererer til husdyr som f.eks. bikkjer :p

men fra spøk til revolver, dette er interessant. fram til nå så har xfx vært det som har frista mest, men de overklokka korta er litt for dyre til tider, så at et merke som ocz (som er veldig sterke i overklokkings avdelingen) kommer med skjermkort er bra. kommer nok til å prøve å få tak i et av disse etterhvert ja

Lenke til kommentar

Men pleier å ha veldig gode produkter og god service.

Super duper fornøyd med mine OCZ Platinum brikker :D

OT: Blir kos med ocz skjermkort også, vurdere sterkt å kjøpe det :D  :ph34r:

7598707[/snapback]

Gjør du det du :ph34r::wow::dribble:

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...