Gå til innhold

Club3d 7600GS 256MB problemer

preje

Anbefalte innlegg

Installerte nylig Club3d 7600GS 256MB på min maskin, en P4 2 gHz, 512 MB ram, PSU 350W. Jeg har koblet til strømkabel fra PSU til kortet, og det står i spesifikasjonene at den trenger PSU 350W eller mer. Har også en relativt stor Zalman kjøler og vifte på cpu, og en kabinettvifte 120mm. Har installert nyeste nVidia driver.

Når jeg så starter opp systemet kommer det en advarsel fra nVidia om at kortet ikke får nok strøm, eller rettere sagt, den sier at det ikke er koblet strøm til grafikkortet og at det må gjøres, og derfor settes til laveste ytelse for å ikke ødelegges. Denne "advarsel" kommer veldig ofte i løpet av noen minutter. Så kan den bli borte, og dukker ikke opp igjen. Andre ganger restarter jeg maskina, og alt ser ut som det virker slik det skal.

Har forsøkt å spille FarCry, og i spillet setter jeg alle innstillinger til High. Mulig jeg ser dårlig, men jeg klarer liksom ikke se noe forskjell fra mitt tidligere steinalder-kort GF2 200 mx 64MB. Kan jo hende fordi at ytelsen er satt til minimum nå for å hindre kortet i å "dø". Men da er det merkelig at det går å sette innstillinger til High i FarCry.

Tiger Woods 07 fungerer forøvrig perfekt og er stor forskjell fra gamle kortet.

Er det noen som kjenner til problemet? Må jeg få en større PSU for at jeg virkelig skal få noe ut av dette kortet? Eller er det ikke noe særlig forskjell å spore?

Endret av preje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen er en Chill Innovation 350A - 350Watt.

Startet maskina mi nå nettopp. Fikk da disse advarslene igjen, omtrent 40 stk i løpet av 3-4 minutter. Fjernet de, restartet maskina, og ikke en eneste advarsel dukker opp.

Merkelig? :hmm:

Glemte forresten å nevne at systemet er socket 478, men det skulle vel gå greit for det?

Endret av preje
Lenke til kommentar

Har prøvd en ny kabel nå. Tok den fra DVD-brenner'n. Når jeg startet maskina, så kom det ingen advarsler, men om dette betyr at alt er ok, tror jeg neppe.

Nå slår jeg av pc'n, reiser bort, for nå begynner nyttårshelga og feiringa :w00t:

Takk for hjelpen så langt til dere som tok dere bryet med å svare, og :w00t: GODT NYTT ÅR!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...