preje Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Installerte nylig Club3d 7600GS 256MB på min maskin, en P4 2 gHz, 512 MB ram, PSU 350W. Jeg har koblet til strømkabel fra PSU til kortet, og det står i spesifikasjonene at den trenger PSU 350W eller mer. Har også en relativt stor Zalman kjøler og vifte på cpu, og en kabinettvifte 120mm. Har installert nyeste nVidia driver. Når jeg så starter opp systemet kommer det en advarsel fra nVidia om at kortet ikke får nok strøm, eller rettere sagt, den sier at det ikke er koblet strøm til grafikkortet og at det må gjøres, og derfor settes til laveste ytelse for å ikke ødelegges. Denne "advarsel" kommer veldig ofte i løpet av noen minutter. Så kan den bli borte, og dukker ikke opp igjen. Andre ganger restarter jeg maskina, og alt ser ut som det virker slik det skal. Har forsøkt å spille FarCry, og i spillet setter jeg alle innstillinger til High. Mulig jeg ser dårlig, men jeg klarer liksom ikke se noe forskjell fra mitt tidligere steinalder-kort GF2 200 mx 64MB. Kan jo hende fordi at ytelsen er satt til minimum nå for å hindre kortet i å "dø". Men da er det merkelig at det går å sette innstillinger til High i FarCry. Tiger Woods 07 fungerer forøvrig perfekt og er stor forskjell fra gamle kortet. Er det noen som kjenner til problemet? Må jeg få en større PSU for at jeg virkelig skal få noe ut av dette kortet? Eller er det ikke noe særlig forskjell å spore? Endret 29. desember 2006 av preje Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvilket merke er din PSU? Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Litt usikker på hva PSu'n heter, er ikke hjemme nå, så får ikke sett det, men den heter noe med CHILL, og er veldig stillegående. Og den er svart. Vet ikke om det var til noe hjelp Endret 29. desember 2006 av preje Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Strømforsyningen er en Chill Innovation 350A - 350Watt. Startet maskina mi nå nettopp. Fikk da disse advarslene igjen, omtrent 40 stk i løpet av 3-4 minutter. Fjernet de, restartet maskina, og ikke en eneste advarsel dukker opp. Merkelig? Glemte forresten å nevne at systemet er socket 478, men det skulle vel gå greit for det? Endret 29. desember 2006 av preje Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er jo tydelig at noe ikke er som det skal være. Har du sjekket at alle ting sitter som det skal, og har du prøvd en av de andre strømkablene? Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Alle kabler sitter i som de skal. Har bare testet 2 forskjellige kabler, da det kun var de som var ledige, men bør vel kanskje teste med de som går til hdd og dvd. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du har akkurat ikkje nok strømm ser det ut som:S Prøv en annen Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Fungerer det hvis du kobler strømmen av så mange andre ting som mulig? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 kjøp deg en større strømforsyning.. ingenting å spare på.. for en 5-600 får du jo 400w-580w..brukt, enda billigere.. Lenke til kommentar
preje Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Har prøvd en ny kabel nå. Tok den fra DVD-brenner'n. Når jeg startet maskina, så kom det ingen advarsler, men om dette betyr at alt er ok, tror jeg neppe. Nå slår jeg av pc'n, reiser bort, for nå begynner nyttårshelga og feiringa Takk for hjelpen så langt til dere som tok dere bryet med å svare, og GODT NYTT ÅR!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå