HulkHaugen Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Siden min For å vise datoen bruker jeg: <head> <script type="text/javascript"> var today_date= new Date() var month=today_date.getMonth() var today=today_date.getDate() var year=today_date.getYear() var months = new Array("Januar","Februar","Mars","April","Mai","Juni","Juli","August","September","Oktober","November","Desember"); </script> </head> <body> <div id="dato"><h2><script type="text/javascript">document.write(today+". "+months[month]+" "+year)</script></h2></div> </body> I IE blir dette riktig, men i FireFox og Opera viser den eks; 29. Desember 106 istedenfor 2006. Hvordan kan jeg fikse det?
HulkHaugen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 Glem den datogreia. fant et nytt script som gjorde susen:-) Men hvordan kan jeg definere fargen på <hr> i css så det virker i firefox?
Wattengård Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 http://www.sovavsiti.cz/css/hr.html Første treffet på google... -C-
Ståle Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Og du må bare ignorere det som står om at det ikke virker i Opera. For det virker ihvertfall det i Opera 9.10.
HulkHaugen Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Skrevet 1. januar 2007 Og du må bare ignorere det som står om at det ikke virker i Opera. For det virker ihvertfall det i Opera 9.10. 7615373[/snapback] Ja, men det er nok fordi jeg fant et annet script: var now = new Date(); var months = new Array("Januar","Februar","Mars","April","Mai","Juni","Juli","August","September","Oktober","November","Desember"); var date = ((now.getDate()<10) ? "0" : "")+ now.getDate(); function fourdigits(number) { return (number < 1000) ? number + 1900 : number;} today = date + ". " + months[now.getMonth()] + " " + (fourdigits(now.getYear())) ; document.write(today);
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå