b-real Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Litt off-topic men det er ingen som har en anbefaling på gratis software som kan lage en kalender som en kan ha et bilde ovenfor å printe ut..sånn til julegaveting neste år? Lenke til kommentar
LeivR Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg kan nevne at også Yahoo tilbyr en meget god gratis løsning som inkluderer epost, kalender, begivenhetsliste og oppgaveliste og en rekke andre tjenester. Lenke til kommentar
Del Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg kan nevne at også Yahoo tilbyr en meget god gratis løsning som inkluderer epost, kalender, begivenhetsliste og oppgaveliste og en rekke andre tjenester.Du sikter til Zimbra. Den har dessverre en trøblete lisens (YPL), og bare deler av den er gratis. Flott at du tar opp dette temaet Arsæll! Jeg tror mange har interesse av dette, og det er i grunnen et langt lerret å bleke. I denne jungelen tror jeg det er veldig nyttig å danne seg et lite overblikk over de tekniske hovedtrekkene. Spesielt da bruke litt tid på begrepene server, klient og synkronisering. Det enkleste først, klienter. Disse har alle sett, og disse utgjør hoveddelen i artikkelen. Unntaket er google calender som gir server hos google og klient gjennom nettleser/web-interface. På klientsiden er det naturlig å også nevne Kontact, Evolution og Lightening. Alle disse har gode synkroniseringsmuligheter, men Evolution så vidt jeg vet er den eneste som funker delvis med MS sin serverløsning (takket være lukket og proprietært grensesnitt er det ikke trivielt å synce mot exchange). På serversiden er mange løsninger kombinert mail og kalender. Blant disse er Kolab (synkes enkelt mot kontact, outlook og lightening) og egroupware verdt en titt. Begge har web-interface som alternativ til klient, men støtter også synkronisering direkte med flere klienter. Bør også nevne Citadel, selv om jeg ikke har erfaring med den. Er du kun ute etter kalenderserver er Chandler et godt alternativ. Synkronisering mot klienter er typisk innebygd i klienten, men for mobiler og PDA har vi faktisk fått en standard, nemlig SyncML. Morsomt å se at den er støttet direkte i alle så nær som de ultraproprietære MS, iPhone og Blackberry, men også disse tre funker ved Funambol plugin. Kjøp en Nokia neste gang Endret 10. januar 2009 av Del Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 hvordan funker oggsync på wm? må man aktivt gå inn og trykke "sync" for at den skal forstå at jeg skal synce? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Sunbird er brukervennlig og oversiktelig. Kan fortsatt anbefales etter over et års bruk. Lenke til kommentar
Weir Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Eg bruker Sunbird og har brukt den i lang tid, er veldig fornøy med den Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 sjekk goosync for synkronisering av google calendar mot mobiltelefoner! Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker nå både outlook, google calendar, google calendar synch og et fiffig lite program som heter outlook on the desktop. Etter å ha lagd en kalenderi outlook synkroniserer jeg den opp mot gCal, for så å synkronisere med outlooken på en annen pc. På denne maskinen kjører jeg dual screen og bruker outlook on the desktop til å ha den nåværende uka fra kalenderen i outlook i bakgrunnen. Jeg har dog et problem; ved synkronisering opp til gCal mister alle kategoriene jeg har lagt avtaler i sine fargekoder og grupper, er dette noe som kan løses? Mvh, Caliber Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 EBay reklamen i MyPhoneExplorer detectes som Yabector trojan i Microsoft Antivirus !! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 (endret) Rart at denne tråden først ble opprettet i desember 2006, så døde den ut i løpet av 2007. Så ble den aktiv igjen i januar 2008, så døde den ut. Så ble den aktiv igjen i januar 2009, og så døde den ut. Og så ble den vekket til live igjen januar 2010. Ironisk, med tanke på at temaet er kalendere. Endret 6. januar 2010 av nomore Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Har man Android tlf er jo google sin eit must! Samme med kontaktlista osv Lenke til kommentar
Weir Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Mozilla Sunbird har eg brukt en god stund nå og det skal eg forsette med Lenke til kommentar
texaco Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Med telefoner som støtter Exchange(eks iphone) så vil man kunne synkronisere Google Calender uten docking Bruker dette selv, ipod's standard kalender synkroniseres med min Google Calender hver gang jeg går på nett Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Det bør vel også nevnes at Google Calendar automatisk kan synkroniseres med kalenderen i Android-telefoner. Dette fungerer begge veier. t Lenke til kommentar
unwill Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Som flere har nevnt i tråden er at det greit å nevne at gCal kan sende ut gratis sms varslinger. En annen ting som er bra er at man lett kan dele sine kalendere med andre, til og med de som ikke bruker gCal. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Blir litt skuffet hver gang jeg ser en slik artikkel etter å ha sett bildet på introduksjonen. Kan ikke noen lage en kalender som ser slik ut da Det hadde vært stilig hehe Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er vel kanskje også verdt å merke seg at, om man har telefon med android på, så kan google-kalenderen synces med telefonen uten store vanskeligheter! Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Prøvde Google Calendar Sync, men den synkroniserte berre hovedkalendaren min. Ikkje dei andre som eg oppretta og delt med andre. Den tok heller ikkje med dei som eg har fått delt frå andre. Finnes det eit program som tar alle kalendarane eg har og som ein slepp å betale for? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Rainlender er ganske fett, men å kalle det brukervennlig er nok en misforståelse av begrepet brukervennlig. Brukervennlig betyr ikke pent. "Testeren har trolig kun valgt å skifte språk på menyer. I menyen er det to steder man skifter språk, en er for menyspråket den andre er for språket på den visuelle kalenderen på skjermen." Sitat bare for å understreke dette. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Noen som vet om kalendere som kan skrives ut? Med plass til egne notater. Fant noen engelske, men der har de plassert søndagen helt til venstre, og det blir jo litt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå