Bleelekwwl Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Installerte Ubuntu 6.10 i går, men tror jeg trenger å skaffe meg riktig skjermkortdriver til det. Har et Geforce 6600 i en laptop her. Er ikke helt sikker på hva som er riktig driver for meg, og heller ikke helt fått med meg enda hvordan å installere den hvis det ikke er en sånn enkel .deb pakke. All hjelp tas godt imot. Lenke til kommentar
Laat Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) aner ikke, men fant en ink: http://www.uberdose.com/kbase/ubuntu-and-n...a-geforce-6600/ Edit: Mulig det er så lett som å installere nvidiadriverne med automatix2 (getautomatix.com) eller følge denne guiden: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...er_.28NVIDIA.29 Endret 29. desember 2006 av MrPingu Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Knall. Funker nå. Takk! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Bra du fikk det til, men trenger du ikke "siste skrik" aka betadrivere og ting som ikke er lagt til repo lenger, kan du stort sett bare gjøre sudo apt-get install nvidia-glx i console. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Albertomilone.com - han driver et repo som har siste beta/stabile driver til Ubuntu. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Hmm. Nå har jeg merka at lyden i maskina vrenger og skurrer fært. Har et ac97 lydkort, men har ikke installert noen driver til det heller. Finnes den til linux eller er det et alternativ? Takk! Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 hmm, installerte den "others" pakken og da klikka ubuntu. Når jeg logger inn sier den at den ikke kan laste inn libasound.so.2 og jeg kommer bare inn i failsafe terminal sesssion... flott.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå