ltobiasb Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Hvordan skal jeg flashe bios til ABIT SA7? Jeg har lasta ned filene fra abit, men må visst boote til MS-DOS for å få flashet, jeg bruker XP og aner ikke hvordan jeg skal boote i DOS...har ingen boot diskett. Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 1. Formater en diskett med "full formatering". 2. last ned dr-dos flash 3. kjør den for å laga bootbar floppy 4. kopier så selve bios fila du lastet ned til disketten. 5. boot opp med disketten. 6. pakk den ut med å skrive fks. "sa7ak" 7. skriv "runme" for å starte flashingen 8. jump cmos Du var vell bare ute etter en løsning på å få disketten bootbar, men har litt "skrive-diare" for tida så eg tok med hele :smile: [ Denne Melding var redigert av: Ørjan Olsen på 2002-11-23 14:50 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 uhh en enklere måte å lage bootbar diskett er jo: 1.formater disketten i windows og kryss av for "create en MS-DOS startup disk... funker det oxo Lenke til kommentar
Danny Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 14:49, skrev Ørjan Olsen:1. Formater en diskett med "full formatering".2. last ned dr-dos flash 3. kjør den for å laga bootbar floppy4. kopier så selve bios fila du lastet ned til disketten.5. boot opp med disketten.6. pakk den ut med å skrive fks. "sa7ak"7. skriv "runme" for å starte flashingen 8. jump cmosDu var vell bare ute etter en løsning på å få disketten bootbar, men har litt "skrive-diare" for tida så eg tok med hele :smile:<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ørjan Olsen på 2002-11-23 14:50 ]</font> det er ikke helt riktig man skal egentlig ikke flashe en bios fra floppy/cd,egentlig skal den være på en hardisk eller ramdisk når man booter opp med winme/98 boootdisk og har ntfs formarert hd. for bootdisk sjekk http://www.bootdisk.com Lenke til kommentar
Ørjan Olsen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Ja, det er jo tryggere å gjøre det på den måten. Men siden produsentene skriver at det brukes floppy, så bruker eg bare det. Men har man en skikkelig floppy, så møter man jo ikke på problemer, og det rekner eg med at fleste som skal flashe bios bruker... Er man ekstra paranoid kan man jo skaffe en brenner og brenne til chipen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 http://fae.abit.com.tw/eng/download/bioshelp.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå