sp33d3r_89 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tenkte på å formatere pcen igjen, begynner å bli ganske lei windows, og lurte da på å bytte til Windows, men veit ikke helt hvilken distribusjon som passer meg best. Jeg bruker pcen til litt spilling, men bruker den mest til programmering, men vil ha en brukervenlig distribusjon som det også er mulig å utføre mye på. Noen som har noen tips til hvem distribusjon jeg burde velge? Lenke til kommentar
tole Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du høres ut som en power-bruker, så jeg vil tro at Kubuntu skulle passe deg bra. Legg også inn automatix når den er ferdig installert, så sparer du deg mye arbeid og får god multimedia-støtte + en del smør og brød for å komme igang kjapt. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=643326 begynner å bli ganske lei windows, og lurte da på å bytte til Windows Ja, det er den store bokstaven som utgjør forskjellen i ethvert operativsystem Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Du får gjort det samme på alle distribusjonene, Ubuntu, Fedora og openSuSE er brukervennlige distroer jeg anbefaler deg å prøve, hvis du vil prøve deg på noe vanskelig, men du får da optimalisert ytelse, anbefaler jeg Gentoo som jeg har emigrert til. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Eller så er jo Slackware 11 ute... Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Slackware og Gentoo er gode distroer, men kanskje ikke helt det trådstarter ser etter(?). Tror nok at Ubuntu, Fedora eller SUSE kan være gode alternativer til Windows. Trådstarter kan også merke seg at spill laget for Windows ikke fungerer i Linux. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Slackware og Gentoo er gode distroer, men kanskje ikke helt det trådstarter ser etter(?). Tror nok at Ubuntu, Fedora eller SUSE kan være gode alternativer til Windows. Trådstarter kan også merke seg at spill laget for Windows ikke fungerer i Linux. 7609610[/snapback] Jeg tror at Cedega kommer med som default i siste versjon av Mandriva Free.. Slipper dermed å kjøpe den.. Det kan muligens løse noen ting mtp spill fra windows. Baksiden er at for å få oppdateringer på en enkel måte (Merk: Det finnes andre måter også..) er at man må melde seg inn i Mandriva Club som koster penger. Vil også påpeke at undertegnede var (og stort sett fortsatt er..) uerfaren mtp div *nix-OS'er men etter gode råd fra Olear gikk jeg løs på Slackware med rak rygg og har ikke angret. Særlig siden Olear nesten alltid er innen kort rekkevidde på dette forumet og dermed redder de fleste situasjoner.. Endret 1. januar 2007 av Beatnut Lenke til kommentar
sp33d3r_89 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Vel, bare jeg får programmert, hørt på musikk, sett filmer og spilt cs så er jeg fornøyd ;P. Men slackware er vel mer tjenerbasert, er den ikke? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Tjenerbasert? Ehm Slackware funker på akkurat samme måte som Ubuntu bare at Slackware tar deg med tilbake til 1992 på brukervennlighet, men er fortsatt like moderne som Ubuntu. Ubuntu vil nok funke for deg til å starte med, hvis du ikke er fornøyd med den er det bare å prøve en annen. Endret 2. januar 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
sp33d3r_89 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) 1992 høres jo kjempeflott ut Kanskje ikke det jeg burde prøve siden jeg er nybegynner da... Men nå har jeg et lite problem da, og det er å få en distribusjon som støtter nettverkskortet mitt ;P, det er intregert VIA II Rhine Fast ethernet adapter, og sist jeg så etter, så var det ingen som hadde support for det nettverksskortet. Noen som vet om det er en distribusjon som støtter kortet eller et kort som fungerer utmerket til linux? Endret 2. januar 2007 av sp33d3r_89 Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tjenerbasert? Ehm Slackware funker på akkurat samme måte som Ubuntu bare at Slackware tar deg med tilbake til 1992 på brukervennlighet, men er fortsatt like moderne som Ubuntu. Det var vel å dra den litt langt? Bare fordi Slackware ikke inkluderer hjernedøde frontends så betyr ikke det at den er gammel osv. Tror nok du bør sjekke ut hvordan ting var i 92. sp33d3r_89: Prøv Ubuntu. har ikke lest noen plass at kortet ditt ikke skal være støttet. Det er uansett ikke verre en å prøve Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1992 høres jo kjempeflott ut Kanskje ikke det jeg burde prøve siden jeg er nybegynner da... Men nå har jeg et lite problem da, og det er å få en distribusjon som støtter nettverkskortet mitt ;P, det er intregert VIA II Rhine Fast ethernet adapter, og sist jeg så etter, så var det ingen som hadde support for det nettverksskortet. Noen som vet om det er en distribusjon som støtter kortet eller et kort som fungerer utmerket til linux? 7622981[/snapback] Jeg anbefaler Ubuntu på det varmeste. En virkelig flott distro som tar kvantesprang ved hver nye release (6mnd). Når det gjelder nettverkskortet ditt skulle et kjapt google-søk tilsi at nettverkskortet fungerer helt greit ved hjelp av en modul kalt via-rhine. http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=59297 http://s235.s2.funpic.de/laptop.html Lykke til ihvertfall! Endret 2. januar 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå