Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC og hastigheter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme hastighet som deg (768/384 - blir oppgradert til 1024 snart) og har aldri hatt noe å klage over. Får som regel full fart dersom senderen kan gi meg det (det er jo ikke alltid). Kan hende er det mange andre i ditt område (samme node eller hva de kaller det) som også laster ned mye slik at nettet ikke klarer alt?

Lenke til kommentar

Nå får jo Chello Plus kunder med 768/ett eller annet-linje høyere hastighet. 1 Mbit for samme pris eller noe slikt. Desverre husker jeg ikke helt, men en på jobben hadde fått lapp i posten om det. Dette gjelder alle kunder, og endringen skjer i løpet av de neste 3 mnd. Er jo et veldig stort pluss i boka det da!

PS. Tar forbehold om eksakte hastigheter...hukommelsen er desverre svak :smile:

Om noen av litt mer spesifikk info om dette så gjerne post det!

EDIT: Praetorian kom før meg :smile:

[ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-11-23 14:30 ]

Lenke til kommentar

Takk for litt tilbake meldinger. Det er godt å høre at noen der ute er fornøyd med UPC. I området jeg bor som er Asker, er linjene (i følge UPC) veldig bra. Og det skal være skallert for mye mer en det er brukere for øyeblikket. Upload går veldig bra. Men download er ofte rundt 20-30 Kbyte/s fra f eks

ftp://sunsite.uio.no/pub/find.gz

Vet at kompiser som har ADSL får det de betaler for og "litt" til. Gid om UPC var slik.

Manders

Lenke til kommentar

Hei ! jeg har samme problem som deg..har fått 384 i upload..men får ikke mer enn max 65 kb/s når jeg downloader..lurer på om det kan være noe med terrayon modemet mitt ikke takler mer en ca 105-110 kb/s ? pga når jeg har det nå så får jeg ca 40-42 kb/s i upload og max 65-70 kb/s i download...

Lenke til kommentar

Quote:

men får ikke mer enn max 65 kb/s når jeg downloader..

Er tydeligvis store lokale forskjeller - jeg bor i Oslo 6 og får download på rundt 85K/sek (= rundt 5MB i minuttet) så sant serveren i den 'andre enden' holder følge.

Håper alikevel jeg får mer ytelse når de oppgraderer :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...