Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Har fjernet støv flere ganger.. Men er forsatt samme problemet, og de gangene jeg har fjernet støv har det nesten ikke vært noe støv.. Men er masse artifacts uannsett om temp er på 60, 70, 80 eller 90.. Har liksom ikke noe å si om pcen akuratt har blitt skrudd på, er like mye artifacts uannsett.. Men vet du hvilke rettigheter jeg har? Er kjøpt gjennom norek.no, og jeg ser at disse ikke har kortet mitt lenger.. Endret 30. desember 2006 av NeXz Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Prøv og klokk ned minne og core noen mhz og se om det hjelper.. 90 grader er mye ja.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Får du de prikkene om du bytter skjerm? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Siden du sier at du får artifacts samme åssen temp du har, så kan det jo være noe galt med kortet. Man skal aldri si aldri, det kan hende det er noe annet. Har du mulighet for å teste kortet i en annen maskin? Du har forresten rett på å returnere kortet innenfor garanti. Tror norek.no er ganske likt komplett? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Prøv og klokk ned minne og core noen mhz og se om det hjelper.. 90 grader er mye ja.. 7605241[/snapback] Blir jo litt teit hvis jeg må underklokke kortet for at det skal fungere som det skal :/ Får du de prikkene om du bytter skjerm? 7605255[/snapback] Har ikke noe med skjermen og gjøre. Ikke som jeg kan forstå hvertfall. For ATItool ville nok ikke funnet dem hvis det var noe galt med skjermen. Siden du sier at du får artifacts samme åssen temp du har, så kan det jo være noe galt med kortet. Man skal aldri si aldri, det kan hende det er noe annet. Har du mulighet for å teste kortet i en annen maskin? Du har forresten rett på å returnere kortet innenfor garanti. Tror norek.no er ganske likt komplett? 7605264[/snapback] Har ikke muligheten til å teste kortet akuratt nå, men kan sikkert få ordnet en sjekk hos en kompis seinere. Norek.no er vel egentlig det samme som komplett.no, men at norek er for firmaer og ikke privat personer.. Men nå har jeg ikke noen av de gamle eskene osv, men har jo alt tilbehør, så skal vel ikke gjøre så mye at jeg ikke har boksen.. Endret 30. desember 2006 av NeXz Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Bare du har alt som fulgte med kortet, skal det nok gå bra. Test kortet hos en kompis og se hva som skjer da! Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Bare du har alt som fulgte med kortet, skal det nok gå bra. Test kortet hos en kompis og se hva som skjer da! 7605402[/snapback] yes, jeg får prøve kortet hos en annen. Også får jeg ta det derifra.. Men er jo ofte når man kjøper demobrukt at ikke alle ting følger med, så kan jo ikke være krise hvis jeg ikke finner alt. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Prøv og klokk ned minne og core noen mhz og se om det hjelper.. 90 grader er mye ja.. 7605241[/snapback] Blir jo litt teit hvis jeg må underklokke kortet for at det skal fungere som det skal :/ Men det skader jo ikke og prøve? tar 2min.. Har selv hatt et par kort som har laga artifacts på standarklokk ved høy temp. Det kortet jeg har nå kunne jeg ikke klokke mer en et 2-5mhz opp før det lagde artifacts (90c load) bytta til vannkjøling og load tempen sank til 45c. Og korte ble mye mer klokkevennlig Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Prøv og klokk ned minne og core noen mhz og se om det hjelper.. 90 grader er mye ja.. 7605241[/snapback] Blir jo litt teit hvis jeg må underklokke kortet for at det skal fungere som det skal :/ Men det skader jo ikke og prøve? tar 2min.. Har selv hatt et par kort som har laga artifacts på standarklokk ved høy temp. Det kortet jeg har nå kunne jeg ikke klokke mer en et 2-5mhz opp før det lagde artifacts (90c load) bytta til vannkjøling og load tempen sank til 45c. Og korte ble mye mer klokkevennlig 7606106[/snapback] Fremdeles, så skal ikke kortet lage artifacts på stock klokk. Da er det noe galt, enten har kortet veldig dårlig kjøling, ellers så er det dårlige komponenter på det. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Enig der. Man kjøper jo et kort som skal fungere fra første dag. Man skal jo ikke behøve å gjøre noe.. Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Ville tatt kontakt med butikken og hørt hva de sier.... ikke så mye bry det, bare send en mail eller ring de...... Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Har snakket med han som har ansvaret for innkjøp fra norek, og han sa bare at vi måtte sende den inn. Også måtte vi se hva de valgte å gjøre med det.. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Så moralen er: ikke kjøp demo eller? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2006 Så moralen er: ikke kjøp demo eller? 7608707[/snapback] Hmm, nå henger jeg ikke helt med?? Hvor får du demo brukt fra? Dette kortet var splitter nytt da jeg kjøpte det.. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 okei, syns jeg så det en plass... Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Bare du har alt som fulgte med kortet, skal det nok gå bra. Test kortet hos en kompis og se hva som skjer da! 7605402[/snapback] yes, jeg får prøve kortet hos en annen. Også får jeg ta det derifra.. Men er jo ofte når man kjøper demobrukt at ikke alle ting følger med, så kan jo ikke være krise hvis jeg ikke finner alt. 7605730[/snapback] Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 ja, men jeg har aldri sagt at jeg har kjøpt demobrukt Tenke på når butikken selger produktet mitt videre, da vil ikke alltid tingene som orginalt var i esken følge med. Så han har nok bare misforstått det jeg skrev Lenke til kommentar
gardso Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 En misforståelse ute å gå der ja (Overskriften passet så inderlig godt til mitt spørsmål) Uansett, så lurer jeg på om "dette er artifacts": Jeg har en maskin kjøpt på komplett, med grafikkortet GeForce 6800, med 512 dualcore GPU-kjerner. Uansett hva jeg spiller, nye (WoW f.eks.), eller gamle (Diablo 2/CS 1,6) spill, lagger det noe så sinnsykt. I noen spill, som i Diablo 2, slutter laggingen aldri, og i andre spill, kan lagginen slutte etter alt fra 5minutt til 1time - kan aldri vite. Det varierer om laggingen kommer tilbake etter en omstart av spillet, ETTER laggingen har gitt seg, men etter en reboot av maskina vil alle spill begynne å lagge "på nytt". Av og til lagger det også i explorer. Jeg har sendt inn maskinen til komplett to ganger, men de har ikke fikset noe, og har til nå bare krevd gebyr, jeg selvfølgelig ikke har betalt. Jeg har prøvd med nyeste driver, og regner med komplett har oppdatert til nyeste BIOS. Det eneste komplett har sagt, er nå etter siste reperasjon, at dette muligens kunne være artifacts. Jeg spør nå dere expertene om dere har noen mening om dette kan være artifacts? Jeg er selvsagt på nippet til å be om å få heve kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå