SupRnova Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Heisann! Jeg har vært så uheldig å gjøre noe veldig dumt på en bærbar til en annen person Det hele begynte med at jeg skulle kjøre en registercleaner. Jeg brukte da "RegCleaner". Jeg skulle fjærne tregheter osv. Jeg tenkte meg ikke om da jeg fikk opp spørsmål om å "rense" oppstartsprogramer! Dette resulterte i at ALLE programmer vises som et icon (ikke det opprinnelige, et windows icon). Når jeg dobbelklikker på dette skjer det ikke en dritt Skulle prøve å gå i Systemverktøy, Systemgjenoppretting for å stille pcen tilbake, men disse var det samme problemet! Er ikke mulig å stille pcen tilbake i oppstart eller med org xp plate? Noen som har noen tips?? Trenger hjelp kjapt! Endret 28. desember 2006 av SupRnova Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ta alltid sikkerhetskopi av registeret før du rensker. Når det er sagt så høres dette veldig merkelig ut. Få noen til å hjelpe deg via fjernhjelp, dette må nesten sees. Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Problemet er at jeg ikke kan gjøre noen ting! Er nesten som pcen har mistet "hukomellsen" og ikke aner hva den skal gjøre når jeg dobbelklikker på noe! Kan for eks, ikke åpne noen mapper på harddisk! Satte inn en XP Home plate for å se om det var noe som kunne "repareres". Skulle trykke "Innstaler XP Home".. Sjedde ikke en dritt. ALLE kommandoer til programmer osv er borte! Lenke til kommentar
b21a Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Og den oppfører seg på samma måten i sikkermodus? Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ja desverre Men skal få tak i en XP Pro plate nå. Fikk nemlig til noe med en home disk, Kunne velge sånn at jeg gjennopprettet eller reparerte. Men så måtte jeg skrive inn admin passord (er en jobb maskin). Kanskje jeg klarer å reparere skaden? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Prøv ev. en reparasjon-installasjon (repair-install) som siste utvei. Vel, siste utvei er vel formatering og re-installering...? Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Sansynligvis har du fått ødelagt filassosisjonen for .exe filer i registeret. Prøv å paste følgende tekst inn i notepad og lagre filen som exe.reg: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\.exe] @="exefile" "Content Type"="application/x-msdownload" "ZAMailSafeExt"="zl9" [HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\PersistentHandler] @="{098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}" Og så tar du følgende tekst og lagrer i en fil som heter exefile.reg: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile] @="Program" "EditFlags"=hex:38,07,00,00 [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\DefaultIcon] @="%1" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell] [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open] "EditFlags"=hex:00,00,00,00 [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command] @="\"%1\" %*" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas] "Extended"="" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\runas\command] @="\"%1\" %*" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex] [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\DropHandler] @="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers] [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\PifProps] @="{86F19A00-42A0-1069-A2E9-08002B30309D}" [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shellex\PropertySheetHandlers\{B41DB860-8EE4-11D2-9906-E49FADC173CA}] @="" Kopier så filene over til den skadede maskinen og dobbeltklikk på dem for å legge informasjonen inn i registeret. Dette forutsetter dog at filassosiasjonen for reg-filer ikke er skadet... Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Hei! Takker for tipset! Skal prøves ut! Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Hei igjen! Vill bare innformere om at problemet er løst! Fikk tak i XP platen til maskinen og kjørte sånn reparasjons innstalasjon. Funket fint det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå