Espen_k Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg har en Zyxel Prestige 600 Series modem-boks og en Linksys WRT54G Router. For tiden kjører jeg bridge mode som er konfigurert av internettleverandøren min. Hvordan skal jeg konfigurere tilbake Modemet så jeg kjører vanlig internett? Bridge mode har gitt meg så mye prakk at jeg tenkte heller at jeg skulle stille det tilbake. Takker for alle svar! Endret 28. desember 2006 av Espen_k Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Normalt holder det å resette boksen (nb har du mimer.no så bør du ikke gjøre det). Et annet alternativ er å sette fast ip på PC og logge seg inn. Jeg skjønner ikke helt hvordan bridgemode gir deg trøbbel. Hos meg er det bare fordeler med bridget routermodem. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Jeg har tidligere prøvd å resette boksen, da tok internettet farvell, helt til noen kom og reparerte det for noen saftige lapper. Forresten: Hvordan skal jeg komme meg inn på modemet når 192.168.1.1 ikke fungerer? Endret 28. desember 2006 av Espen_k Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Prøv å skriv ipconfig i dosvindu (startmeny, kjør, cmd, ipconfig). Se om du får fram en adresse ved standard gateway. Er litt usikker på om du får den opp i bridgemodus. Lenke til kommentar
Espen_k Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Standard Gateway er 192.168.2.1 som går til Routeren. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Noen modemer har DHCP aktiv selv i bridge, men vist du ikke får IP når du kobler direkte til modemet kan du jo prøve å sette en statisk IP. Hvilken leverandør og hvilket modem det er snakk om? Lenke til kommentar
FrameRelay Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det første du må gjøre er å koble utenom router, med kabel direkte i modem. Hvis du ikke får IP, setter du den til 192.168.1.2 Press og hold inn reset knappen på modemet i 10 sekunder, da skal SYS begynne å blinke. Kjør CMD og telnet 192.168.1.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå