Gå til innhold

windows har fått bluescreen(?)- skadelig å la stå?

Anbefalte innlegg

Hei

Hjemme hos mor og far på juleferie nå, og lot jo da så klart min pc og server stå på. Serveren kjører linux og den har jeg full kontroll over, men windowsmaskinen fikk jeg i dag ikke tak i (skulle overføre noen filer ned hit tenkte jeg). De er koblet opp slik: Linuxserver -> deler nett ut -> switch -> workstation og laptop(når jeg er der) .

Men så babler jeg igjen, det jeg jo lurer på er: Hvis windowspcen min har tatt seg en liten tur innom bluescreen sessions( som i så fall er første gang på lang tid), kan det være skadelig for HW at den står på? Jeg vil tro nei, men: When in doubt, spørr diskusjon.no. Blir vel nå til at jeg tar en tur inn til lørdag for å sjekke at alt er i orden.

innspill? er vel ikke veldig, men litt engstlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har endret manuellt på instillingene vil den restarte ved systemfeil om feilene ikke er så grove at systemet låser seg komplett. PCen bluescreener jo i følge Microsoft for å forhindre hardware skade, så jeg går ut i fra at de evt. skadelige prosessene er terminert. Men det skader jo ikke å få den restartet/sett til om du kjenner noen som har tilgang til den.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Nei den er temmelig innelåst, så må inn selv. Men tenkte også på det som er nevnt over at en bluescreen er til for å hindre HW skader. Men kan godt hende den har låst seg på annet vis, hva vet vel jeg her hjemme. Men satser på at den overlever en uke til uten oppsyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...