marius90 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei, tenkte jeg skulle handle nytt headset nå, står mellom 2stk. Noen som har noen erfaringer med noen av disse? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SHHD270&mcat=c105 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SHHD515&mcat=c105 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det er stor forskjell på de 2. Det ene er lukket og det andre er åpent. Har du folk i nærheten av deg som du ikke vil sjenere med støy,så velg lukket. Hvis ikke velg åpent. Edit: Kanskje denne tråden interesserer deg. Jeg skal ha meg nytt headsett selv snart og det blir Beyerdynamic DT 770 Pro eller AKG K 271 Studio. Ellers,så er Headfi.org plassen hvis du ønsker MYE info om headsett. Endret 28. desember 2006 av Morten K Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Blir kanskje litt enklere og anbefale om jeg sier litt om hvilken type lyd jeg liker. Jeg liker bass, men ikke sånn bass som bare romler og flyter ut, men stram bass, og ikke overdrevet mye, men greit med litt punch, siden hovedanlegget tar seg av finmusikken. Jeg vil også ha frem detaljer i musikken, at den ikke glatter over masse detaljer etc. og for all del ikke noe med en veldig skarp diskant. Kort sagt et headsett som kan spille brutalt om det blir bedt om det, men også klarer å få fram detaljer i lyden. Andre kriterier er at det må tåle litt, og at det er behagelig og ha på hodet, og at det skal være bra til å "holde lyden inne" altså at personer rundt meg ikke skal høre så mye. Headsettet skal brukes sammen med en relativt dyr surroundreciver, (Harman kardon avr 435) om det skulle ha noe å si. er det eventuelt andre Headset å annbefale til maks 800kr? Endret 28. desember 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Da er det ingen tvil om at det er lukket headsett du skal ha. Tror du vil like AKG 271 Studio,men det er kanskje litt over ditt budsjett? Selv om Harman/Kardon reciveren din er bra,så er den ikke spesielt godt egnet til å drive et bra headsett. Da bør man ha en headsettforsterker. Går selv å sikler litt på Meier Audio Corda Aria. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) takk for svar, nei vet at reciveren ikke er optimal til headset, har lest en del om at å kjøpe en egen hodetelefon forsterker gjør underverker med lyden. men lyden i headsettet er ikke sååå viktig hehe, men vil jo ha så mye som mullig for pengene, skal for det meste brukes på kvelden og når jeg er på lan, tror neppe det kommer til å bli brukt på dagtid, så sant det ikke spiller en del bedre enn selve anlegget da tror jeg kjøper det lukkede sennheiser settet fra Microplex, tror jeg blir fornøyd med det, jeg har ike behov for uber bra lyd fra headsettet, skulle jeg hatt det så hadde jeg spart lenger og kjøpt noe dyrere noe. Jeg bor rett ved microplex, så kan bare stikke innom imorgen, så slipper jeg frakt osv. Endret 28. desember 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 HD270 er sikkert bra de,så du blir nok fornøyd. Skulle du være interessert,så kan du få kjøpe mine Sennheiser HD 280 Pro. Send i såfall PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå