Gå til innhold

Ser dette bra ut? 3x120, stille, alt som trengs?

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg bestilt tygon slange og et sleeve kit sånn at jeg får plass til det jeg ønsker og bedre luftgjennomstrømning i kabinettet. Har lagd en handlekurv som jeg tror inneholder alt annet jeg trenger, utenom vifter til radiator (har fra før). Målet mitt var en god og stille vannkjøling, og alt skal være inne i kabinettet. Grunnen til at jeg valgte pumpa var at den er har 5 hastighetsnivåer (støy) og radiatoren pga jeg ikke har plass til feks cooltek pga størrelsen.

Handlekurv:

28022.jpeg

Som dere også kanskje ser skal jeg ha tanken med fillport i toppen slik at det blir noe ala dette:

28018.jpeg

Jeg syns fillport virker genialt for min del med tanke på at det er lett å fylle på nytt vann hehe.

Radiator skal i bunn, det er derfor jeg har valgt de mindre pene viftefiltrene :p. Slangen og sleevekittet ble bestilt fra performance-pcs.com og handlekurven er også derfra. Sparer ca 700 kroner totalt sammenlignet med microplex (inkl. frakt og mva). Nipler følger med radiator og tank, og vannblokker tar jeg senere. Kommentarer om noe jeg bør endre eller mangler? Varene blir bestilt 2. uka i januar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville satset på swiftech mcr320 heller enn bip3. Ellers ser det jo bra ut.

At det er lett å fylle på nytt vann med fillport veier ikke opp for at du da må fylle vann oftere enn du må med en tank...

7598201[/snapback]

Så lenge du har et tilnærmet tett system så er det ganske lite vann som fordamper så da er det stort sett det at vannet trenger gjennom slangene etter en stund som er et problem med at vann "forsvinner" og etter min erfaring så skjer dette veldig sent og dermed trenger man ikke fylle på vann ofte... Etter mine erfaringer så har jeg måtte etterfylle ca 1 gang i året eller halvåret.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også litt hjelp på xtremesystems forumet, så tror jeg sparer 2 uker til og kjøper meg et nytt kabinett. Så får jeg fint plass til en trippel radiator. Det blir enten DETTE kabinettet med trippel rad i toppen, eller DETTE med dobbel radiator i toppen. Men hvis vi ser bort i fra thermochill sine radiatorer, vil swiftech være den beste da? For da har jeg nemlig plass til en tykkere rad.

BTW: Da er min Lian Li miditower PC6070BSCAND til salgs for 900 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...