Gå til innhold

Geforce 4 forskjellen på TI og MX

fredde

Anbefalte innlegg

Hva gjør TI kortene så mye dyrere enn MX kortene ? Forstår at det har noe med hastighet å gjøre men jeg sitter i dag med et Geforce 2 pro, og er veldig fornøyd med det. Vil jeg merke stor forskjell dersom jeg oppgraderer til et Geforce 4 MX kort ? Man kan jo få de helt ned i 800,- kr hos noen webshopper... Eller er det best å satse på TI kort som jeg syntes blir litt for dyrt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det jeg mente var, hvor på listen finner du ditt GF2 Pro kort? og hvor finner du GF4 MX?

ved å oppgradere fra GF2 Pro til GF4 MX vil du på en forbedring på ca 8-12%, ved å oppgradere til et GF4 Ti kort vil du få ca 40-50% forbedring... :smile:

så ja, Ti kortene er nok en del bedre en MX kortene.. :wink:

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-23 14:01, skrev starfish:

Det er helt klart verdt pengene å kjøpe TI isteden for MX. MX er bare en modifisert utgave av GF2.

Ikke at det er så VELDIG viktig... men jeg begynner å bli lei av at folk sier dette når det ikke er korrekt. gf4mx har flere ting til felles med gf4ti enn gf2, men de tingene som har mest å si for dx8 spill er ikke inkludert. i eldre spill som bruker dx6/7 yter gf4mx veldig bra, og det er også massive forbedringer fra gf2/3 på videoavspilling og fsaa. Disse tingene er billigere å implementere enn full dx8 støtte, derfor passet det bra med filosofien om at gf4mx skulle være billig-serien.

Så gf4mx er et veldig bra allround kort, med masse nyttige funksjoner som eldre kort ikke har. Men vil du ha mest mulig fps i nyere spill så finnes det bedre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...