edge Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Jeg sier Reginald "Fieldy" Arvizu fra KoRn. Bassen høres godt i de fleste KoRn-sanger, men liker den spesielt godt i . Mulig folk mener jeg banner i kirka nå, men det er nå min mening. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det har vært mange intressante og nytenkende bassister igjennom tidene, men det er bare en fra dette tiåret som fortjener denne tittelen syns jeg, nemlig Carlos Dengler fra Interpol. Med sine diskoinspirerte basslinjer og oktavhopp er han mye mer interessant enn alle disse andre indie-bassistene. Han er ikke noe spesielt teknisk, men hans unike basslinjer veier opp for det. Interpol - Obstacle 1 Dere bør egentlig sette på debutskiva på et anlegg med for å få full effekt, men dette representerer ganske greit spillestilen hans. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det har vært mange intressante og nytenkende bassister igjennom tidene, men det er bare en fra dette tiåret som fortjener denne tittelen syns jeg, nemlig Carlos Dengler fra Interpol. Med sine diskoinspirerte basslinjer og oktavhopp er han mye mer interessant enn alle disse andre indie-bassistene. Han er ikke noe spesielt teknisk, men hans unike basslinjer veier opp for det. Interpol - Obstacle 1 Dere bør egentlig sette på debutskiva på et anlegg med for å få full effekt, men dette representerer ganske greit spillestilen hans. 8956550[/snapback] Ja, enig der. Bassen er et så undervurdert instrument i dagens gitarbaserte mainstream rock. Blir stort sett bare brukt til å lage mer trykk uten at den faktisk lager en egen melodi. Eksemplet ditt og er to eksempler på låter hvor bassisten nærmest spiller lead guitar, noe jeg savner i dagens indie rockhelvete. Ellers elsker jeg Peter Hook fra Joy Divsion. Utrolig særegen bassound. f.eks Endret 27. juni 2007 av tjalla Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det har vært mange intressante og nytenkende bassister igjennom tidene, men det er bare en fra dette tiåret som fortjener denne tittelen syns jeg, nemlig Carlos Dengler fra Interpol. Med sine diskoinspirerte basslinjer og oktavhopp er han mye mer interessant enn alle disse andre indie-bassistene. Han er ikke noe spesielt teknisk, men hans unike basslinjer veier opp for det. Interpol - Obstacle 1 Dere bør egentlig sette på debutskiva på et anlegg med for å få full effekt, men dette representerer ganske greit spillestilen hans. 8956550[/snapback] Ja, enig der. Bassen er et så undervurdert instrument i dagens gitarbaserte mainstream rock. Blir stort sett bare brukt til å lage mer trykk uten at den faktisk lager en egen melodi. Eksemplet ditt og er to eksempler på låter hvor bassisten nærmest spiller lead guitar, noe jeg savner i dagens indie rockhelvete. Ellers elsker jeg Peter Hook fra Joy Divsion. Utrolig særegen bassound. f.eks 8956922[/snapback] Skulle akkurat til å nevne han! Mange bassister har igjennom tidene blitt sagt å spille bassen som et leadinstrument, men Peter Hook er den eneste som faktisk gjorde det bokstavelig. Liker bassister som går sine egne veier og ikke gjør det samme som alle andre. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Interpol-bassisten er klart en av de beste innenfor indie-genren. Flott musikk også. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Interpol-bassisten er klart en av de beste innenfor indie-genren. Flott musikk også. 8957879[/snapback] Ah, endelig. Har hatt den vokalisten på hjernen lenge nå, men aldri funnet ut hva bandet heter. Topic: Favoritten min må være Les Claypool, måten han spiller på, synger på og generelt sett oppfører seg på scenen er helt rått. , sjekk hvordan han sprader rundt på 1:45 Lenke til kommentar
whom Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Olsebein! Endret 27. juni 2007 av whom Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Interpol-bassisten er klart en av de beste innenfor indie-genren. Flott musikk også. 8957879[/snapback] Ah, endelig. Har hatt den vokalisten på hjernen lenge nå, men aldri funnet ut hva bandet heter. Topic: Favoritten min må være Les Claypool, måten han spiller på, synger på og generelt sett oppfører seg på scenen er helt rått. , sjekk hvordan han sprader rundt på 1:45 8957963[/snapback] Sykt! Dette er med bandet Primus, ikke sant? Endret 28. juni 2007 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Sykt! Dette er med bandet Primus, ikke sant? 8961181[/snapback] Han spiller bl.a. i Primus ja, er ikke helt sikker på hvem han spiller med her, kan godt være Primus. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Sykt! Dette er med bandet Primus, ikke sant? 8961181[/snapback] Han spiller bl.a. i Primus ja, er ikke helt sikker på hvem han spiller med her, kan godt være Primus. 8961429[/snapback] Ok... John the Fisherman av Primus er ihvertfall fet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Claypool syns jeg alltid har vært merkverdig oppskrytt. Absolutt en dyktig musiker men jeg syns rett og slett det meste jeg har hørt av han er fryktelig kjedelig. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så enig. Dyktig musiker helt klart, men jeg går jævlig lei av den repetive spillinga. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så absolutt. Går aldri lei av bassen på "You're My Best Friend". Du kan høre at det er han bare ved å høre på de lette anslagene mot strengene. Uhyre vanskelig å kopiere han. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Så enig. Dyktig musiker helt klart, men jeg går jævlig lei av den repetive spillinga. 8965960[/snapback] I tillegg så kan jeg ikke fordra slapping ei heller overdreven effektbruk som Les tydeligvis elsker. Nei, i mine øyer så låter bass best ved fingerspill og plekter. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Uten det spor av tvil; James Jamerson! What's Going On Wikipedia-artikkel 7599625[/snapback] Motowns ryggrad og farsfigur for mange av artistene Det har vært mange intressante og nytenkende bassister igjennom tidene, men det er bare en fra dette tiåret som fortjener denne tittelen syns jeg, nemlig Carlos Dengler fra Interpol. Med sine diskoinspirerte basslinjer og oktavhopp er han mye mer interessant enn alle disse andre indie-bassistene. Han er ikke noe spesielt teknisk, men hans unike basslinjer veier opp for det. Interpol - Obstacle 1 Dere bør egentlig sette på debutskiva på et anlegg med for å få full effekt, men dette representerer ganske greit spillestilen hans. 8956550[/snapback] Der satte du fingeren på akkurat det som fikk meg hektet på Interpol helt fra debutskiva ble sluppet. Men vi kan jo ikke ha en "beste bassist" tråd uten Bootsy ! Tidlig i karrieren: http://youtube.com/watch?v=5Vcao6ppkpg Space Bass Solo: http://youtube.com/watch?v=5Vcao6ppkpg (eventuelt: http://youtube.com/watch?v=kS5DLL9TlqM ) Stretchin' out: (For Flea fans, Flea hyller Bootsy: ) http://en.wikipedia.org/wiki/Bootsy_Collins Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 James Jamerson er fantastisk Utrolig at han bare brukte en finger da han spilte Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jason Newsted kan også være forde jeg har S&M dvden til metallica der jeg synes han gjør en bra jobb Endret 30. juni 2007 av TRibal89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå