Lock-Aze Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hepps, ønsket bare tips om hvordan man kan få posisjonert hantler når man skal kjøre skråbenk med hantler uten partner. Bruker 30kg pr. hantel, så skulle gjerne hatt noen triks hvis noen har... Hvis ikke, så må jeg vel bare drasse med meg en partner når jeg skal trene det... Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Pleier bare å ta hantler opp på bena eller en benk ved siden av fungerer bra. Så er det vel bare å løfte opp vektene derfra Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 For å få opp hantelene opp til brystet, vipper jeg de opp med beina. Dvs. legger de på låra, og vipper opp. Ganske grei måte å få de i startposisjon. Men å få de opp i været, er det verre med. Når jeg trener med de aller tyngste så spør jeg bare noen ved siden av meg om de kan stå bak og hjelpe til. Ordner seg som regel Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Selv bare løfter jeg dem opp til brystet samtidig som jeg lener meg bakover. Løfter deretter manualene opp som om det var en vanlig repp. Har aldri trengt hjelp til dette, men kompisene mine maser i ett kjør om hjelp til å få dem opp. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Selv bare løfter jeg dem opp til brystet samtidig som jeg lener meg bakover. Løfter deretter manualene opp som om det var en vanlig repp. Har aldri trengt hjelp til dette, men kompisene mine maser i ett kjør om hjelp til å få dem opp. 7596979[/snapback] Den går rimelig greit på lettere hantler, men når jeg kommer får opp vekt, så har jeg problemer med å få posisjonert hantlene når jeg legger meg bak i benken. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg plasserer de på bryster mens jeg lener meg bakover. Så tar jeg et smallpress opp før jeg tar dem ut til ønsket bredde. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Løft manualene opp til låret mens du sitter oppreist på benken. Slik at du holder de der på lårene i vertikalt som du skulle gjort hammer curls. Så bare lener du hele kroppen bakover til du kommer i posisjon på benken. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg legger bare hantlene høyt på låra (mot knærne) lener meg fram slik jeg sitter over dem, så trekker jeg puster og skyver ryggen mot benken for å lå armene følge med med fullt buktrykk (ender da opp med strake armer som er min startposisjon). Nå begynner 30kgshantler å bli "tungt", så en bør egentlig ha en spotter når en begynner på så høyt nivå. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg legger bare hantlene høyt på låra (mot knærne) lener meg fram slik jeg sitter over dem, så trekker jeg puster og skyver ryggen mot benken for å lå armene følge med med fullt buktrykk (ender da opp med strake armer som er min startposisjon). Nå begynner 30kgshantler å bli "tungt", så en bør egentlig ha en spotter når en begynner på så høyt nivå. 7599913[/snapback] De fleste trenger ikke noen til å hjelpe selv om de trener med betydelig mer enn 30 kgs hantler. Egentlig er det jo ganske lett å få manualene på plass i denne øvelsen. Det kan være vanskeligere i skulderpress med manualer dog. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Egentlig er det jo ganske lett å få manualene på plass i denne øvelsen. Det kan være vanskeligere i skulderpress med manualer dog. 7600701[/snapback] Jeg anser de to øvelsene for å være omtrent jevnt vanskelige mtp å løfte opp manualene til utgangsposisjon. Uansett er det til god hjelp å ha en partner til å hjelpe seg, både for å løfte opp vektene og å presse seg litt ekstra på slutten. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 For min del gjøre ikke 30 kg så ekstremt mye, men når folk har kommet til det nivået de skal løfte 30kg+ strict har det kommet på et ganske høyt nivå. Sier ikke en MÅ ha en for å løfte dem opp, men det er veldig bra med en spotter i den øvelsen over 30kg. Jeg har fått en i hodet, og var ør resten av dagen . Lenke til kommentar
viranth Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Om du ikke klarer å løfte vektene til start selv, da må du vel kjøre for tungt? Sett de på bena, løft opp til brystet med ett og ett ben. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Nå begynner 30kgshantler å bli "tungt", så en bør egentlig ha en spotter når en begynner på så høyt nivå. 7599913[/snapback] Hvor "tungt" det er kommer jo an på styrken til løfteren Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Om du ikke klarer å løfte vektene til start selv, da må du vel kjøre for tungt? Sett de på bena, løft opp til brystet med ett og ett ben. 7602209[/snapback] Tror du har et poeng. Pass på å ikke bare tren puppene, da kan man fort komme opp i problemstillinger som dette. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Om du ikke klarer å løfte vektene til start selv, da må du vel kjøre for tungt? Sett de på bena, løft opp til brystet med ett og ett ben. 7602209[/snapback] Hehe, nei, du må ikke det. Eneste jeg hadde problemer med var å få posisjonert meg før første reppen og lurte da på hvordan jeg kunne gjøre det for å få dette til bedre. Den med å legge hantlene på kassa for så å lene seg bak gjorde susen. Var mye enklere enn den metoden jeg har brukt fra før. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Nå begynner 30kgshantler å bli "tungt", så en bør egentlig ha en spotter når en begynner på så høyt nivå. 7599913[/snapback] Hvor "tungt" det er kommer jo an på styrken til løfteren 7602349[/snapback] Tror du misforstår, uansett hvor sterk man er, er 30 kg i hodet som oftest en smertefull opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå