Gå til innhold

Plagsomme Ghaalls gankeblogg (humor)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! lo litt av den derre "ska grise banke den personen"...

serriøst, tenk deg om før du skriver noe så dumt!

 

 

Minner meg faktisk om den perioden jeg gama CS på sånn små lan med kamerater!

"Satan å gull, nå er det slag" osv.. haha.. morsom tid..'

 

Etter min mening synes jeg folk ska lese litt om pve, pvp og rp servere før de velger..

viss man velger pvp, må man regne med å bli ganket noen ganger... det er normalt...

det er litt gøy viss en har corps-campet deg, så hopper du opp å eier ræva han si.. ender opp med at du corps-camper han..

 

det var ikke tillfeldet da:P

Lenke til kommentar

1 - Å ganke med fomålet at andre skal bli frustrerte, sinte og fortvilte er lavmål. Det er totalt patetisk, bortkastet og ondsinnet. At så mange her syns dette er så utrolig festlig viser vel bare hvor fordervet samfunnet er.

 

2 - Dette foregår på en RP-server. Å prøve å kamuflere dette som Roleplay er totalt forkastelig. Hvis man mener at dette er seriøst roleplay, har man null clue, og har valgt feil servertype. At du her på forumet poster bakgrunnen for å gjøre dette, samt at du bruker to accounter og kontakter "ofrene" dine OOC, viser jo at dette har ingenting med roleplay å gjøre.

 

 

Har selv en character på DB, og var med på å starte guildet 2GE. Dette guildet ble laget i lang tid før serverlaunch, og corpsecamping debatten var oppe til diskusjon manger ganger. Vi laget til slutt en corpsecamping policy som lød omtrent som dette.

 

I - Du var fri til å drepe alliance, uansett level, da level er ett Metagaming-begrep som ikke eksisterer IC.

II- Du skal ikke corpsecampe. Whatsoever.

i - Om du kommer til ett sted hvor en annen person grinder, er du fri til å drepe spilleren å ta over grindspottet. Kommer spilleren tilbake, kan du drepe vedkommende helt til spilleren forsvinner for godt. Å derimot ress-campe personer for å sikre seg ett grindspot, er ikke tillat.

ii - Blir du anklaget for corpsecamping m/ screenshots, vil du bli straffet.

 

 

 

Er fullstendig enig i alt Kombat-Kaare har sagt, selv om det i noen tillfeller kan virke ekstremt, er jeg enig i at det er samme motivasjonen som ligger bak griefing både in-game og "IRL".

 

 

Ville du ha kalt en person for en dritsekk uprovosert om du møtte vedkommende tilfeldig på gaten? Nei, mest sannsynlig ikke. Gjør du dette, er du kandidat for tvangstrøya.

 

Ville du ha oppført deg jævlig mot noen in-game, med hensikten å ha det gøy selv? Ja, dette er det mange som gjør. Utrolig hvor tøffe mange blir av anonymiteten internett gir.

 

 

Jeg ser humoren i det OP gjør, selv om jeg ikke selv syns det er særlig underholdende.

 

 

Skulle gjerne ha skrivd mer, og kommer nok til å gjøre det imorgen, men nå ser sengen utrolig fristende ut. God natt/morgen, alt ettersom.

Lenke til kommentar

Noen sitater fra Blizzard selv om pvp servere...

 

"Race War Realms aren't for everyone so be aware of what you're getting into before joining. You must be prepared to put up with high level players trying to attack you when you least expect it. You must also be prepared to fail a quest because of enemy interference."

 

"Actions that would typically be considered "dishonorable actions" are considered PvP mechanics and are not considered harassment."

 

"If you are in a contested or enemy region (zone), there exists a danger of being attacked while you're trying to complete your quest(s). You should be aware of this risk. If you're trying to level up, you might wish to pick areas where the enemy is unlikely to attack, thus reducing the risk of confrontation. Alternatively, be aware that you can level up in instance areas where the enemy cannot attack you. "

 

"If the enemy begins camping (waiting in the area of your corpse for a long time) your body, you have several options:

 

-The area for reviving is very large so you can pick a spot furthest away from the enemy.

 

-Revive and run further away from the enemy.

 

-Wait. You can wait until they leave. You can simply alt-tab and let them waste their time while you're away from the computer.

 

-Have someone else lead them away from your body.

 

-Revive, run away, and then use a Hearthstone to get away. "

 

Hentet fra

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/racewar.html

http://www.wow-europe.com/en/policy/pvp.html

 

Kort sagt, forvent at du blir angrepet, corpse campet, etc... eller reroll på en PvE server. Sutre og grine kan man gjøre for seg selv.

Lenke til kommentar
1 - Å ganke med fomålet at andre skal bli frustrerte, sinte og fortvilte er lavmål. Det er totalt patetisk, bortkastet og ondsinnet. At så mange her syns dette er så utrolig festlig viser vel bare hvor fordervet samfunnet er.

 

2 - Dette foregår på en RP-server. Å prøve å kamuflere dette som Roleplay er totalt forkastelig. Hvis man mener at dette er seriøst roleplay, har man null clue, og har valgt feil servertype. At du her på forumet poster bakgrunnen for å gjøre dette, samt at du bruker to accounter og kontakter "ofrene" dine OOC, viser jo at dette har ingenting med roleplay å gjøre.

 

 

Har selv en character på DB, og var med på å starte guildet 2GE. Dette guildet ble laget i lang tid før serverlaunch, og corpsecamping debatten var oppe til diskusjon manger ganger. Vi laget til slutt en corpsecamping policy som lød omtrent som dette.

 

  I - Du var fri til å drepe alliance, uansett level, da level er ett Metagaming-begrep som ikke eksisterer IC.

  II- Du skal ikke corpsecampe. Whatsoever.

                  i - Om du kommer til ett sted hvor en annen person grinder, er du fri til å drepe spilleren å ta over grindspottet. Kommer spilleren tilbake, kan du drepe vedkommende helt til spilleren forsvinner for godt. Å derimot ress-campe personer for å sikre seg ett grindspot, er ikke tillat.

                  ii -  Blir du anklaget for corpsecamping m/ screenshots, vil du bli straffet.

 

 

 

Er fullstendig enig i alt Kombat-Kaare har sagt, selv om det i noen tillfeller kan virke ekstremt, er jeg enig i at det er samme motivasjonen som ligger bak griefing både in-game og "IRL".

 

 

Ville du ha kalt en person for en dritsekk uprovosert om du møtte vedkommende tilfeldig på gaten? Nei, mest sannsynlig ikke. Gjør du dette, er du kandidat for tvangstrøya.

 

Ville du ha oppført deg jævlig mot noen in-game, med hensikten å ha det gøy selv? Ja, dette er det mange som gjør. Utrolig hvor tøffe mange blir av anonymiteten internett gir.

 

 

Jeg ser humoren i det OP gjør, selv om jeg ikke selv syns det er særlig underholdende.

 

 

Skulle gjerne ha skrivd mer, og kommer nok til å gjøre det imorgen, men nå ser sengen utrolig fristende ut. God natt/morgen, alt ettersom.

7604405[/snapback]

Så du er enig i at man kan samenligne et dataspill med virkeligheten? Sykt spørr du meg.

Lenke til kommentar
Data og virkelighet er to veldig forskjellige ting,

men vanlig folkeskikk burde være i begge  :)

7605304[/snapback]

 

Der har vi en kar som virkelig har skjønt det :D

 

Personlig innbiller jeg meg at en drittsekk i spillet faktisk også er drittsekk i virkeligheten. Den du er i det virkelige livet gjenspeiler seg i det virtuelle livet. Stort sett enklere kan det neppe sies.

Lenke til kommentar

Å si at man skal bruke folkeskikk i PvP er som å ikke drepe fienden i CS, det er imot spillet. Men å gå inn på forskjellige kontoer etc. kun for å plage en person er vel unødvendig?

 

Ganking er gøy spør du meg. Tøft å ta hevn med å bruke soulstone etc. Eller å ta med deg et par kamerater for å hindre UBRS-parties. Halvparten av gangene går det jo ikke, siden de er 10 stykker, men sabla moro er det.

Lenke til kommentar
Data og virkelighet er to veldig forskjellige ting,

men vanlig folkeskikk burde være i begge  :)

7605304[/snapback]

Så lenge man ikke bruker emotes som /spitt ol. synes jeg ikke corpsecamping er så slemt. Personen kan jo bare logge ut/stikke av. Eller starte på en PvE realm.

Lenke til kommentar
Personen kan jo bare logge ut/stikke av. Eller starte på en PvE realm.

 

Ja det er jo så greit, når man er casual player, har 2-3 deilige timer denne dagen i uken på sin level 43 mage, så skal man bli campet i 30 minutter, eller tja, det er vell bare å "rerolle".

 

Er nok ikke så enkelt for mange. Jeg har ikke sett noen av vidoene, men jeg vil tro att å ganke en person mer enn 4-5 ganger er for mye.

Lenke til kommentar

Er det mulig å være mye korka. Enten leser ikke folk innlegga eller så er dem bare ignorant og dum.

 

Han spiller på en RP-PvP Server.

 

Dere som sier at man skal rerolle på en PvE server: Hvorfor i H*** tror du dem rolla på en RP-PvP? Jo nemlig for å få litt REALISTISK rollespill-gameplay der han faktisk kan stikke kniven i en random Alliance eller Horde. Om det er noen som skal begynne å lese serverbeskrivelser så er det han idioten som corpse-camper på en RP server... Sånner folk burde gi kredittkortet tilbake til mamma og komme seg tilbake til CS igjen.

Skal man ganke så gjør det på en vanlig PvP server.

 

ffs ikke rart denne verden går til hellvette når folk ikke klarer å oppføre seg i et spill en gang!

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Er det mulig å være mye korka. Enten leser ikke folk innlegga eller så er dem bare ignorant og dum.

 

Han spiller på en RP-PvP Server.

 

Dere som sier at man skal rerolle på en PvE server: Hvorfor i H*** tror du dem rolla på en RP-PvP? Jo nemlig for å få litt REALISTISK rollespill-gameplay der han faktisk kan stikke kniven i en random Alliance eller Horde. Om det er noen som skal begynne å lese serverbeskrivelser så er det han idioten som corpse-camper på en RP server... Sånner folk burde gi kredittkortet tilbake til mamma og komme seg tilbake til CS igjen.

Skal man ganke så gjør det på en vanlig PvP server.

 

ffs ikke rart denne verden går til hellvette når folk ikke klarer å oppføre seg i et spill en gang!

7617096[/snapback]

 

ahh, det er folk som deg det er diggest å ganke.

Lenke til kommentar
Er det mulig å være mye korka. Enten leser ikke folk innlegga eller så er dem bare ignorant og dum.

 

Han spiller på en RP-PvP Server.

 

Dere som sier at man skal rerolle på en PvE server: Hvorfor i H*** tror du dem rolla på en RP-PvP? Jo nemlig for å få litt REALISTISK rollespill-gameplay der han faktisk kan stikke kniven i en random Alliance eller Horde. Om det er noen som skal begynne å lese serverbeskrivelser så er det han idioten som corpse-camper på en RP server... Sånner folk burde gi kredittkortet tilbake til mamma og komme seg tilbake til CS igjen.

Skal man ganke så gjør det på en vanlig PvP server.

 

ffs ikke rart denne verden går til hellvette når folk ikke klarer å oppføre seg i et spill en gang!

7617096[/snapback]

 

 

 

 

Som jeg har sagt til deg før! En rp-PVP server ja. Det er krig, og da er det jo naturlig og drepe fienden. Hvor treig er du egentlig... Er derfor det er noe som hetter rp-pvp og vanli RP!

Lenke til kommentar
Personen kan jo bare logge ut/stikke av. Eller starte på en PvE realm.

 

Ja det er jo så greit, når man er casual player, har 2-3 deilige timer denne dagen i uken på sin level 43 mage, så skal man bli campet i 30 minutter, eller tja, det er vell bare å "rerolle".

 

Er nok ikke så enkelt for mange. Jeg har ikke sett noen av vidoene, men jeg vil tro att å ganke en person mer enn 4-5 ganger er for mye.

7616871[/snapback]

Vel da kan man vel bare stikke av, og hvis man hater å bli corpsecampet så mye skulle man ikke rollet på en pvp server i utgangspunktet. Og ja jeg vet det er en RP-PvP server, men det er fortsatt en pvp server.

 

Og hvorfor sammenligner dere corpsecamping i et spill med alt faenskap som skjer rundt i verden idag?

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt til deg før! En rp-PVP server ja. Det er krig, og da er det jo naturlig og drepe fienden. Hvor treig er du egentlig... Er derfor det er noe som hetter rp-pvp og vanli RP!

7617475[/snapback]

 

Ja for det som han skildrer i første innlegg og resten av postene er jo bare så jævlig mye RP da? Corpsecampe en stakkar i 40 min og hviske han fra en annen account bare for å være drittsekk? Hvor er RP i det da?

 

Og ja, det er naturlig å drepe fienden på en RP-PvP fienden. Og har aldri klaget om en jeg ble pwnet mens jeg spillte på en RP-PvP server. Men jeg er veldig intresert i å se hvordan du forklarer at corpsecamping er RP?

 

Detr er det som er hele cluet. Corpsecamping er overhode ikke RP,og hører derfor ikke hjemme på en RP server.

 

Til Tmz: Så folk som vil ha en realistisk RP opplevelse med "fiender" som kan drepe/drepes skal måtte slite med slike folk på en server som er DEDIKERT til RP?

Og ang spill-IRL parallellen så ser man vell hvordan folk egentlig er når det ikke er noen som klan straffe dem eller når det ikke får noen følger hvordan man oppfører seg. Så ja. Det er veldig lett å skille forskjellige persontyper ut fra måten dem skaper sin karakter i cyberspace (ser da bort fra core-RP folk som spiller personligheten til karakteren sin ut uavhengig av egen personlighet)

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt til deg før! En rp-PVP server ja. Det er krig, og da er det jo naturlig og drepe fienden. Hvor treig er du egentlig... Er derfor det er noe som hetter rp-pvp og vanli RP!

7617475[/snapback]

 

Ja for det som han skildrer i første innlegg og resten av postene er jo bare så jævlig mye RP da? Corpsecampe en stakkar i 40 min og hviske han fra en annen account bare for å være drittsekk? Hvor er RP i det da?

 

Og ja, det er naturlig å drepe fienden på en RP-PvP fienden. Og har aldri klaget om en jeg ble pwnet mens jeg spillte på en RP-PvP server. Men jeg er veldig intresert i å se hvordan du forklarer at corpsecamping er RP?

 

Detr er det som er hele cluet. Corpsecamping er overhode ikke RP,og hører derfor ikke hjemme på en RP server.

7618462[/snapback]

 

Det at folk kommer tilbake etter at de dør i seg selv er jo kanskje ikke RP det heller, men spillet er nå bygd slik, og da ser jeg ingenting i veien for å corpsecampe eller ikke. Men som sagt tidligere, metagamingen der han bruker whisper fra en annen account hører ikke hjemme på en RP-server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...