Tannkrem1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har en DLL og en fil - jeg bruker Dev-Cpp og programmerer C. (jeg er ingen ekspert, så et eksempel ville vært knall). Det er "fmod.dll" og en musikkmodul "blah.mod". Hvordan kan jeg "pakke dem inn" i EXEn, sånn at dem pakkes ut når noen kjører EXEn? Går det an i selve Dev-Cpp? Da slipper jeg å ta med sangen OG fmod om noen skal sjekke ut prosjektet. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Usikker på hvordan du spleiser exe-fila og selv sangen, men for å pakke inn fmod-bibloteket, må du linke statisk og ikke dynamisk. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) usikker på om dev-Cpp har noe lignende av vc sin resource mulighet, men for å bruke en C++ måte å gjøre det på så vet ikke jeg om en annen måte å gjøre det på en å lage en enorm char array med filen innhold for så skrive den ut før noe annet starter. Hvis jeg ikke tar feil så er den eneste muligheten å få fmod til å fungere er om du linker statisk (som staalezh nevnte) eller om du laster dll filen via noen runtime funksjoner. Hvis jeg ikke tar feil så sjekker programmet om fmod.dll eksisterer før main() blir kjør dette vil da feilet og programmet vil da ikke starte. God jul og lykke til. Edit : hvis du lastet opp blah.mod filen (eller sender en pm med den) så kan jeg sikkert lage koden som genererer filen. Endret 29. desember 2006 av Giddion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå