Kjartan1 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg trenger hjelp, er ganske fersk, så dere får beklage hvis spørsmålet er fornærmende enkelt :!: Har en stund nå hatt et modem, Thomson Speedtouch 585i v6. Har brukt en kabel fra dette til min stasjonære pc og det har funket helt fint. Nå kjøpte jeg meg en bærbar pc for å ha i tillegg. Den har innebygget nettverkskort. Det er en Acer. Kjøpte igår trådløs router av merket Netgear, WGR614 v6. Har fått den opp og gå sånn noenlunde, på den bærbare står det at den er tilkoblet og at signalstyrken er utmerket. Til tross for dette er det som om pc-en overhodet ikke er tilkoblet noe som helst, får ikke kontakt med nettet i det hele tatt. Er som om jeg skulle ha fjernet kabelen fra den stasjonære, null respons. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg trenger hjelp, er ganske fersk, så dere får beklage hvis spørsmålet er fornærmende enkelt :!: Har en stund nå hatt et modem, Thomson Speedtouch 585i v6. Har brukt en kabel fra dette til min stasjonære pc og det har funket helt fint. Nå kjøpte jeg meg en bærbar pc for å ha i tillegg. Den har innebygget nettverkskort. Det er en Acer. Kjøpte igår trådløs router av merket Netgear, WGR614 v6. Har fått den opp og gå sånn noenlunde, på den bærbare står det at den er tilkoblet og at signalstyrken er utmerket. Til tross for dette er det som om pc-en overhodet ikke er tilkoblet noe som helst, får ikke kontakt med nettet i det hele tatt. Er som om jeg skulle ha fjernet kabelen fra den stasjonære, null respons. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? 7594832[/snapback] Har faktisk akkurat samme problemet selv. Det er en bærbar pc med trådløst nettverkskort og en LINKSYS ruter. Finner nettverket med full signalstyrke men klarer ikke å koble til. Det er et åpent nettverk. Andre pcer kan koble til uten problem. Plutserlig datt bare den ene pcen ut og vil ikke conecte nettverket. Har prøvd å restarte pcen, deaktivere for så å aktivere nettverkskortet, koble til flere ganger, men den bare indikerer at den prøver å koble til nettverket for så å stoppe etter ca 1 minutt og fortsatt ikke være tilkoblet. Noen som har ide? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har du satt opp dhcp på routeren? Då må nettverkskortet stå på å motta ip-adresse automatisk. Kan vere noe å sjekke opp i. Lenke til kommentar
tole Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Min erfaring er at klientkortene i f.eks bærbar-maskinene funker helt fint på gamle aksesspunkter, men sliter med å få connect på enkelte nyere AP'er, og det er ikke mulig å få tak i ny firmware til AP'ene, så man er skikkelig stuck. Jeg løste problemet med å levere tilbake Linksys sin WRT54G V7 (Testvinner ?!?!? hmmm) og kjøpe en WRT54GL og legge inn DD-WRT på den. Alt kom opp og funka som en kule, og de koster akkurat det samme bare at innmaten er bedre. Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Min erfaring er at klientkortene i f.eks bærbar-maskinene funker helt fint på gamle aksesspunkter, men sliter med å få connect på enkelte nyere AP'er, og det er ikke mulig å få tak i ny firmware til AP'ene, så man er skikkelig stuck. Jeg løste problemet med å levere tilbake Linksys sin WRT54G V7 (Testvinner ?!?!? hmmm) og kjøpe en WRT54GL og legge inn DD-WRT på den. Alt kom opp og funka som en kule, og de koster akkurat det samme bare at innmaten er bedre. 7597313[/snapback] Det ordnet seg. Fikk litt ekstern drahjelp;) Lenke til kommentar
sabohn Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Min erfaring er at klientkortene i f.eks bærbar-maskinene funker helt fint på gamle aksesspunkter, men sliter med å få connect på enkelte nyere AP'er, og det er ikke mulig å få tak i ny firmware til AP'ene, så man er skikkelig stuck. Jeg løste problemet med å levere tilbake Linksys sin WRT54G V7 (Testvinner ?!?!? hmmm) og kjøpe en WRT54GL og legge inn DD-WRT på den. Alt kom opp og funka som en kule, og de koster akkurat det samme bare at innmaten er bedre. 7597313[/snapback] Står ikke noe om at du har bytett ut din ST585v6-modemet skjønner ikke hvorfor du ikke kunne bruke trådsløsen på denne istedet for å bruke penger på trådløs ruter i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå