Lilleulv_ Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg fikk både Nintendo Wii og en fancy hjemmekinoanlegg til jul *heldig* Men jeg er usikker på hvordan jeg kobler Wii'en til surroundanlegget. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Ledningen som kommer fra Wii består av en rød, hvit og gul ledning. Den gule er for bildet og skal inn i tv'en. Den røde og den hvite er lyden (to ledninger i og med at den sender ut stereolyd). Disse ledningene (rød og hvit) skal inn i anlegget ditt. Se etter innganger med feks navnet Aux-in, phono-in osv. Endret 28. desember 2006 av fAight Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er det ikke surround på Wii i det hele tatt? Ekte surround, 5.1 o.l. Lenke til kommentar
aulin Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Er vel kun en variant av prologic i wii'en om jeg husker rett. Har du en reciever som kan decode prologic vil man med andre ord oppleve lyden som full surround, med utgangspunkt i et stereo-signal. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Bråsjekket embalasjen (som forresten er utrolig fiin), og der står det kun Dolby Prologic 2. Endret 28. desember 2006 av fAight Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Bråsjekket embalasjen (som forresten er utrolig fiin), og der står det kun Dolby Prologic 2. 7595321[/snapback] Stemmer det, wii har ikke støtte for ekte 5.1 surround, men med ProLogic så føles det nesten som ekte surround.(det kommer lyd fra alle høytalerne) Jeg var iallefall helt fornøyd med lyden fra Wii'en(men det er jo da selvfølgelig ikke på linje med f.eks. 360 som støtter full surround) Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ledningen som kommer fra Wii består av en rød, hvit og gul ledning. Den gule er for bildet og skal inn i tv'en. Den røde og den hvite er lyden (to ledninger i og med at den sender ut stereolyd). Disse ledningene (rød og hvit) skal inn i anlegget ditt. Se etter innganger med feks navnet Aux-in, phono-in osv. 7595048[/snapback] Leste du i det hele tatt spørsmålet? Lenke til kommentar
PalWare Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ledningen som kommer fra Wii består av en rød, hvit og gul ledning. Den gule er for bildet og skal inn i tv'en. Den røde og den hvite er lyden (to ledninger i og med at den sender ut stereolyd). Disse ledningene (rød og hvit) skal inn i anlegget ditt. Se etter innganger med feks navnet Aux-in, phono-in osv. 7595048[/snapback] Leste du i det hele tatt spørsmålet? 7597376[/snapback] Var det så dumt svar da? Så lenge det bare er de tre kablene så må man gjøre det slik. Evt det samme om man kjøper komponent kabel (bare med 5 kabler). Har du en surroundreciever som har inngang for bilde så kan du koble alle tre til den og så kjøre en kompositt ut av recieveren og inn i TV. Ofte omtalt som monitor out. Ja, det må dekodes til surround i receiveren (prologic). Ellers så måtte du hatt en digitalutgang (evt 6 phono-lydutganger), noe Wii ikke støtter. Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ledningen som kommer fra Wii består av en rød, hvit og gul ledning. Den gule er for bildet og skal inn i tv'en. Den røde og den hvite er lyden (to ledninger i og med at den sender ut stereolyd). Disse ledningene (rød og hvit) skal inn i anlegget ditt. Se etter innganger med feks navnet Aux-in, phono-in osv. 7595048[/snapback] Leste du i det hele tatt spørsmålet? 7597376[/snapback] Var det så dumt svar da? Så lenge det bare er de tre kablene så må man gjøre det slik. Evt det samme om man kjøper komponent kabel (bare med 5 kabler). Har du en surroundreciever som har inngang for bilde så kan du koble alle tre til den og så kjøre en kompositt ut av recieveren og inn i TV. Ofte omtalt som monitor out. Ja, det må dekodes til surround i receiveren (prologic). Ellers så måtte du hatt en digitalutgang (evt 6 phono-lydutganger), noe Wii ikke støtter. 7597943[/snapback] Mulig jeg misforsto, men jeg trodde han spurte om hvordan man får surround, ikke hvordan kablene skal kobles. Uansett har han fått svaret sitt. Siden jeg allerede bumper tråden; veit noen hvorfor det ikke går an å velge 480p på min wii når den er koblet til et HD-fjernsyn? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Han spør faktisk om _hvordan_ han skal koble Wii'en _til_ surroundanlegget. Men nok om det Wii støtter kun 480p over RGB-kabel eller komponent-kabel. Så hvis du ikke har en av disse kablene så er det nok det som er grunnen. Lenke til kommentar
Heyward Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 litt off-topic men, jeg skal koble 360'n til surround og projector. men de står såpass langt fra hverandre, så jeg trenger en forlengnings til video kabelgreia...hva heter det? (den forlengningskabelen jeg trenger) Lenke til kommentar
Gønn Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 litt off-topic men, jeg skal koble 360'n til surround og projector. men de står såpass langt fra hverandre, så jeg trenger en forlengnings til video kabelgreia...hva heter det? (den forlengningskabelen jeg trenger) 7600744[/snapback] RCA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå