tommen_h Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei alle sammen Jeg får snart lønning, og jeg var ute etter å "pusse opp" gutterommet da jeg så denne skjønnheten https://prisguiden.no/product.php?productId=53961 Tror dere denne fungerer bra på pc? Det er bakprosjeksjons tv BTW. Er den noen som har prøvd noe av det samme? Takker på forhånd MVH Thomas Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Kommer litt an på hva du skal spille.. Er lengesiden jeg har sett på bakprojeksjonstv'er men mener å huske at de ikke har all verdens kontrast. Så mørke spill kan være ekle. De sliter også endel med sideinnsyn. Men som sagt. Kan hende tv'ene er kommet et stykke siden jeg så på de sist. Den er sikkert rå å spille bilspill med playseat på -C- Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 hehe det er 10 000:1 kontrast og 120hz Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 10.000:1 i kontrast ved hjelp av LCD? Er det noen grunn til at Bakprojeksjon skal gi bedre kontrast enn en vanlig LCD skjerm? Innsynsvinkelen er jo ganske liten, og oppløsningen er jo liten til å være PC skjerm. Men for all del, denne er jo stor, og relativt billig. Lenke til kommentar
lazt Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Du vet selvfølgelig hvor store disse tv`ene er? De er veldig "dype" altså tar stor plass også bakover. Siden tv`en må ha plass til en prosjektor, speil osv. Det finnes tv`er i denne klassen som er ganske tynne, men da tror jeg prisen blir en annen også. Hadde en slik tv for leeenge siden og bildet var ikke noe å skryte av. På nyere slike tv`er har vel bildene bitt bedre, men ikke nok til å ikke velge plasma/lcd (synes jeg) Innsysvinkelen er også dårlig. Denne teknologien er rett og slett ikke noe særlig å skryte av, mener jeg. Slike tv`er må vel også renses for støv og bytte av pære etterhvert (et par tusen kroner for en pære) Jeg ville heller gått for en flatskjerm . Denne tv`en egner seg nok dårlig til pc, men mer til film i mørke omgivelser. PS: Ta en titt på hjemmekino.no der kan du finne mange gode råd/tips. Endret 28. desember 2006 av loozet Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvis du har vært innom Sony sjappa på Karl Johan så har de en (tror det er en 100 tommer) bakprojeksjons TV stående i vinduet. Bildet er overraskende skarpt og jeg ble selv behagelig overrasket over bildekvaliteten. Den er heller ikke veldig dyp, sett i forhold til en bilderørs TV. Den er selvfølgelig mye dypere enn en flatskjerm men for 12000 så får du mye bildeflate og sikkert en helt grei spillskjerm. Selv ville jeg ikke kjøpt tv i denne prisklassen akkurat nå (tv'er i mellomsjiktet, uansett om det er flat/projeksjons tv) da jeg synes de virkelig gode tv'ene er for dyre samtidig som flatskjermer i 15000 kroners klassen er altfor dårlige (snakker da om 37'' og oppover) Lenke til kommentar
mago Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Har mere tro på den nye flaggskeppet på HDTV-marknaden från Toshiba http://www.toshibatec-tnd.com:80/page.html?pid=51 for spilling, da bildet ikke blir difus ved hurtigere panoreringer av bildet, slik vanlige pc lcd skjermer er belasta med. her er første pc skjerm med denne teknikken 1rst LCD at 100 Hz: the end of afterglow Gamers, the future of LCDs is at 100 Hz ! http://www.behardware.com/articles/641-1/1...-afterglow.html Endret 31. desember 2006 av mago Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Takk for alle svar, men jeg har ett lite spørsmål til Jeg har ikke peiling på kabler til tv, og jeg lurte på hvilke kabler jeg trenger for å koble til pc'en min specs på skjermen: Kontakter 4-pinners (Y/C) inngang : S-Video Miniutgang (hode-/øretelefon) (mm) : 3,5 PCMCIA-kortspor : JA RCA-lydutgang : JA RCA-lydinngang : JA RCA AV-inngang : Kompositt RF-inngang : JA Scart 1 : RGB Scart 2 : RGB, Smartlink HDMI™ : JA HDMI™ 2 : JA PC-inngang (15-pinners D-sub) + lydinngang : JA Noen som kan gi meg en link eller hvilken type kabel jeg trenger? (skal handle på netshop.no) MVH Thomas Endret 1. januar 2007 av tommen_h Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 En DVI til HDMI-kabel vil fungere bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå