Gå til innhold

Har Elkjøp fremdeles 100% prisgaranti?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elkjøp utbetaler vel mellomlegget? Hvis ikke de reklamerer for det, viser de nok goodwill hvis du ikke bare buser inn der piss forbanna siden de "lurte" deg.

 

Ellers er det bare å bruke åpent kjøp og kjøpe den på Siba. Timeslønn på 1000? Ja, takk.

7595089[/snapback]

 

Sist jeg kjøpte TV ba jeg om mellomlegget hos Elkjøp. Jeg måtte forklare selgeren at han ellers ville få en TV i retur rett før 30 dagers fristen utløp, og han innså at jeg mente det jeg sa. Likevel tok han seg en tur for å "snakke med sjefen", noe jeg bestemt mener var "spill for galleriet". I andre sammenhenger har jeg vært i kontakt med daglig leder av samme Elkjøp-butikk og i følge ham har alle selgerne fullmakt til å "gjøre kunden fornøyd".

Lenke til kommentar

Som ex-elkjøpselger kan jeg bekrefte at det er sånn som fishlake sier. Det er ikke noen prisgaranti, men siden det er 30 dagers åpent kjøp, så får du alltid tilbake mellomlegget innenfor 30 dager. Man gir heller ut litt penger enn å bli sittende med en b-vare, og tro det eller ei, så er pri. 1 for en elkjøpselger å gjøre kunden fornøyd. (innenfor rimelighetens grenser) Det er bedre for Elkjøp å ta et tap på et enkeltsalg og beholde deg som kunde, enn å sende deg til Siba.

 

Forutsetningene for å gi tilbake mellomlegget er at

a) det er nøyaktig samme produkt og

b) konkurrenten faktisk har produktet på lager.

 

Det siste er fordi konkurrentene naturligvis liker å gi hverandre noen små "giftpiller" og annonsere luretilbud som de bare har i begrenset antall, til syke priser. Hvis det var slik at det sved skikkelig å matche prisen til en konkurrent pleide jeg å gå og ringe konkurrentens kundetelefon for å sjekke at de faktisk hadde produktet på lager. Om de hadde det, så var det grei skuring - mellomlegget tilbake uten å krangle.

Lenke til kommentar

Jaja, var innom elkjøp i morges og hørte hva dem hadde og si til saken.... og vips, jeg går ut av butikken med to stk femhundrelapper i lomma. De brukte ordet prisgaranti når de snakket hverandre seg imellom i butikken, så virker som det er det likavel :D

Litt synd for selgeren though, BF`en hans sank til 1.0% la jeg merke til :) jaja, 8 kroner fortjeneste er bedre enn ingen ;D

Lenke til kommentar
Litt synd for selgeren though, BF`en hans sank til 1.0% la jeg merke til :) jaja, 8 kroner fortjeneste er bedre enn ingen ;D

For å ikke snakke om verdien av at du trolig kommer til å velge Elkjøp igjen en annen gang, siden du tydeligvis var fornøyd med handelen/servicen... Alle butikker foretrekker trofaste kunder (selv om trofast ikke betyr at du handler der hver gang).
Lenke til kommentar

Vær glad du slapp å kjøpe hos Siba.

Når mange mener at Elkjøp har dårlig kundeservice, så kan jeg love at jeg har sett MYE dårligere service hos Siba.

De solgte en "ny" mobiltelefon som ikke virket, og den var ikke ny engang. For på skjermen var det beskyttelselaget tatt vekk. Telefonen var helt uten liv. Og tror dere at man bare kunne gå til Siba for å få byttet telefon da? Neida, de måtte ta inn telefonen på verksted, og mente at den var ny. Og at om de ikke fikk fikset den, så hadde man heller ikke rett på å få en ny mobil. Men alt ordnet seg til slutt. Men det tok en uke og.

 

Siba bør dere holde dere langt vekk ifra. Men det kommer sikkert ann på hvilken selger man snakker med sikkert.

 

Jeg føler meg faktisk mye tryggere hos Elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...