John A. Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei skal formatere en harddisk, for å installere xp på nytt. Så nå lurer jeg på hvordan dette enklest kan gjøre?. Pcen har fått endel virus, å jeg gidder ikke forsøke å fjerne de siden jeg egentlig ikke har noe viktig på pcen og hardisken bare er 10GB. Dette har jeg forsøkt til nå: Min datamaskin høyreklikk å formater, dette gikk ikke. Kanskje fordi pcen bare har 1 harddisk? Lenke til kommentar
TheFifthApe Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Du må boote fra xp cd`n å velge formater osv.. Du skjønner det sikkert Endret 28. desember 2006 av Ltr Lenke til kommentar
John A. Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Du må boote fra xp cd`n å velge formater osv.. Du skjønner det sikkert 7594679[/snapback] Bare for å sjekke at jeg har korrekt nå, sett i xp cden. Slå av maskinen, trykke en tast så jeg får startet opp fra xp cden. Så skal det da stå et sted at jeg kan formatere hardisken? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du må boote fra xp cd`n å velge formater osv.. Du skjønner det sikkert 7594679[/snapback] Bare for å sjekke at jeg har korrekt nå, sett i xp cden. Slå av maskinen, trykke en tast så jeg får startet opp fra xp cden. Så skal det da stå et sted at jeg kan formatere hardisken? 7594722[/snapback] Nei, du må stille inn i bios at den må boote fra CD-rom Lenke til kommentar
John A. Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 OK så når jeg er inne i bios, hva skal jeg trykke på der? (Er ikke så kjent i bios) Lenke til kommentar
TheFifthApe Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er mange pc`er som booter fra cd før harddisk, så du kan bare prøve restarte.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 OK så når jeg er inne i bios, hva skal jeg trykke på der?(Er ikke så kjent i bios) 7594758[/snapback] Er ikke hjemme nå, skal se etter når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
John A. Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Fikk startet opp fra cd, å får opp 3 valg i installer XP. 1. Installer xp nå 2. Reparere en Windows xp-installasjon ved hjelp av gjennoppretningskonsollen 3. Avslutte installasjonen uten å installere xp Hvem av disse skal jeg velge for å formatere? Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) http://oss.viztnd.com/xpinstallasjon.shtml Edit: Sto vel ikke direkte i guiden, men under punkt 6 kan du også slette bare f.eks C: (hvis det er der du har XP i dag), og opprette denne på nytt. Du får da valget om å formattere denne - og ikke evt andre partisjoner du har på disken din (f.eks d: = film, e: = spill osv osv). Fin-fint valg for reinstallasjon av XP hvis man har flere partisjoner på disken. |2mmy| Endret 28. desember 2006 av 2mmy Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Nummer 1! Da får du spørsmål om du vil formatere. Endret 28. desember 2006 av Silencer91 Lenke til kommentar
John A. Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Takker til alle sammen, ser ut til at jeg klarer det nå. Takket være deres hjelp Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du vil få valg om å formattere etter at du har valgt hvilken disk du skal legge den nye windows'en på. Og den kommer til å gi beskjed at Windows allerede er installert, men ignorer det og kjør på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå