Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping av Audi A4, 1,9TDI - 2003 modell - Sedan

Trikor

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en Audi A4, 1.9TDI, 2003 modell som har orginalt 74kw (100 HK). I den forbindelse så vurderer jeg å chippe den opp til 130 HK i stedet.

Er det noen som vet om det må gjøres andre oppgraderinger på bilen?

'

Jeg har planer om å få den godkjent slik man evt. slipper noe forsikringstull om og hvis uhellet skulle forekomme. Engangsavgiften på en slik oppgradering var faktisk ikke så skremmende, så da kan man gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved en software optimalisering som dette, behøver du ikke gjøre andre endringer på bilen din. Dette er en veldig fin økning som passer din bil perfekt.

Hardware endringer trengs bare om du ønsker enda mer power.

7597818[/snapback]

Takker for raskt svar. Det er dette jeg hadde håpet på, slik at man ikke trenger å evt. ut med mye penger for å bygge om bilen i tillegg.

Da blir det nok en godkjent bil. Har allerede sendt Tollvesnet søknad om status endring av kjøretøy. :)

Lenke til kommentar
Ved en software optimalisering som dette, behøver du ikke gjøre andre endringer på bilen din. Dette er en veldig fin økning som passer din bil perfekt.

Hardware endringer trengs bare om du ønsker enda mer power.

7597818[/snapback]

Takker for raskt svar. Det er dette jeg hadde håpet på, slik at man ikke trenger å evt. ut med mye penger for å bygge om bilen i tillegg.

Da blir det nok en godkjent bil. Har allerede sendt Tollvesnet søknad om status endring av kjøretøy. :)

7614065[/snapback]

Tollvesenet er fornøyd sålenge dem får pengene sine. Hva Biltilsynet sier er noe helt annet. Dette blir nok ikke godkjent der uten videre.

Lenke til kommentar

Kan hende du må oppgradere bremsene dine hvis 130hk utgaven av 1,9tdi har større bremser. Er audi forhandleren din snill kan de finne ut forskjellene for deg. Etter en kjapp titt i familiealbumet så jeg at a4 kom med 288*25mm bremser og 312*25mm bremser foran.

Må du oppgpradere til 312*25 må du ha nye skiver og caliperholderen, klossene og caliperene kan du bruke. Har ikke prøvd dette selv, men har sett flere på VACN som har gjort dette. Prisen for delene du trenger kommer på en 2000 for skivene og 2500-3500 for holderene, billigere å få taki brukt, men ikke lett å finne.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...