Nitrius Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Har fått en bærbar pc av typen hp compaq nc8430. CPU som sitter i er en Intel Core 2 Duo T7200 på 2ghz, men den viser bare 997mhz i f.eks cpu-z, er det fordi det er to kjerner? eller er det noen innstillinger i bios eller lignende som jeg kan tukle med for å få riktig hastighet? Endret 28. desember 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er vel bare strømsparing..?? Gå inn på properties på desktopen, skjermsparer og power innstillingene nederst, der kan du velge modus.... Sett på maks ytelse og se om det hjelper! Den skal være 2 gighertz på begge kjernene! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Takker, stemte det, sto på "portable" eller noe, satt den til "Always On" og da stemte det. Lurer på en annen ting, det sitter jo et ati x1600 kort i maskinen, er det noen som vet om et fint programvare hvor jeg kan se/endre klokkehastigheten på kortet og evt. temp om det er mulig? Endret 28. desember 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Kanskje notebook hardware control, NHC.... funket ikke veldig bra på den ene maskinen min..... Men kanskje på din? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Tar gjerne imot andre alternativer. Skal ta å teste den Notebook hardware control når jeg får tid, så ut som et fint program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå