Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sendte pakker, større enn mottatt?

Anbefalte innlegg

For et par uker siden begynte både pc og internett å oppføre seg merkelig. Maskina hadde en tendens til å henge seg opp noen sekunder, og nettlinja mi ble bare tregere og tregere. Har 3MB fra NGT, men på det verste var linja nede i 700kb. Jeg sjekket Status for tilkoblinga mi, og fant der at antall sendte pakker var langt større enn mottatte pakker. Jeg mener og tro at det skal være motsatt. Jeg antok at det kunne være noe virus, trojaner, eller spyware, så jeg gjennomførte alle søk og scanninger jeg vet om :hmm:

Så kom det mail fra nextgentel om at det sendes ut SPAM fra maskina mi, og at dette måtte opphøre snarest. Hvis ikke måtte de iverksette tiltak. Jeg fortalte de hva jeg hadde gjort og om forskjellen på pakkene, og de svarte med at maskin og modem var infisert med SPAM. Jeg ble anbefalt å installere Windows på nytt for å bli kvitt problemet, så dette gjorde jeg selvfølgelig :cry:

Så informerte jeg NGT abuse team om at nå var alt formatert og installert på nytt. De resatte modemet, og mente at nå var alt i orden :thumbup:

MEN..... :thumbdown: jeg ser til min store forskrekkelse at sendte pakker fortsatt er større enn mottatte. Riktignok er forskjellen mye, mye mindre enn det det var, men fortsatt så er det vel ikke slik det skal være?

Før jeg opplevde dette fungerte alt knirkefritt, og jeg har ikke måttet vente på noen nettsider, hvertfall ikke i større grad. Nå opplever jeg å måtte klikke linker flere ganger for å komme videre, fordi ting henger seg :nei:

Jeg sitter på en P4 2.0gHz med 512 MB minne. Har både nettverkskobling på hovedkort og separat kort, og det spiller ingen rolle hvilken kort jeg putter kabelen i, for resultatet er det samme. Modemet er av typen Netopia 3351.

Jeg har selvfølgelig foretatt scan av virus og diverse, både med installerte program og direkte på nett.

Mailboksen min fortsetter å motta SPAM. Har ikke NGT gjort jobben sin med tanke på å hindre SPAM? Er det bare vi kunder som skal gjøre noe der? Det er jo deres servere ting går igjennom?

HJELP!!..... Hva gjør jeg? :(

Beklager hvis det finnes tråder om dette fra før, men jeg fant ingen som hjalp meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Bruker du en ruter/firewall mellom Pc'n din og kabelmodem? Hvis ikke bør du skaffe deg dette.

Kjører du noen mailserverprogram på Pc'n din? Det kan virke som at Pc'n din blir brukt til å videresende Spam. Derfor ser det ut for deg som om det sendes mer enn det mottas fra Pc'n din.

Sjekk Online virus scanneren her http://housecall.trendmicro.com/

Du bør også sjekke om du har alle sikkerhetspatcher installert på Pc'n din. Dette gjør du - hvis du ikke alt vet det - via Windows Update.

Det kan mao. være at du har blitt infisert av en såkalt spambot. Hva dette er og hvordan du blir kvitt dem kan du lese mer om her http://www.turnstep.com/Spambot/

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Installerte XP opptil flere ganger, og var i kontakt med NGT om problemet, men resultatet ble det samme - flere pakker opp enn ned!? :dontgetit:

Men så installerte jeg Vista, og VIPS! så var problemet borte :w00t:

Skjønn det den som kan :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...