insider Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) hei. Sitter her og prøver å koble opp en linksys wrt54g rooter opp i et netverk med en zyxel router fra telenor. Vi prøver å koble dem sammen men vi får ikke internet på linksysen. Vi skal bare bruke linksys routern som et tråløst netverkpunkt så hvis det er noe måte å skru av alt det som kobler opp så hadde det vært det letteste. har prøvd en rekke guider men ingen ting ser ut til å fungere. noen som vet hva vi kan gjøre for å få den til å fungere ? mvh fredrik. Edit: skrivefeil ja ! Endret 28. desember 2006 av insider Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Rooter = rothogger, utrydder i følge Clue, og hvis det virkelig er det du har så er det ikke rart du har problemer. Vel, fra spøk til Valborg som min gamle lærer pleide å si... det du mener er ruter eller router. Er du sikker på at burken fra telenor er en router og ikke et modem? En enkel måte å vite det på er om du måtte bruke en egen oppkobling med brukernavn og passord for å koble deg til internett når du hadde PCen direkte tilkoblet Telenor-burken. I så fall har du et modem fra Telenor og du må konfigurere routeren din til å bruke PPPoE med samme brukernavn og passord. OBS! Du må ha med @online.no i brukernavnet. Koble WAN på Linksys'en til LAN på Zyxel. Hvis det var slik at du ikke brukte noen form for oppkobling når du koblet deg opp direkte mot Zyxel'en vil det mest nærliggende være å disable DHCP på Linksys'en og koble LAN på Zyxel til LAN på Linksys. Pass på å sette en fast adresse på Linksys'en i samme range som DHCP'en på Zyxel'en slik at det er enkelt å komme til å konfigurerer den senere. Endret 28. desember 2006 av Pengu Lenke til kommentar
insider Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 ja har prøvd en del av det over men problemet nå er at vi ikke finner hvor WAN insillingene på linksysen er. noen som vet dette ? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Hvorfor ikke sette opp Zyxelen i bridge og Linksysen som router? Ellers finnes det en guide her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651141&hl= Lenke til kommentar
insider Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 har prøvd det men får ikke noe kontakt mellom routerene. det som er problemet mitt nå. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 har prøvd det men får ikke noe kontakt mellom routerene.det som er problemet mitt nå. 7599935[/snapback] Første Linksys routeren jeg satte opp var helt umulig før jeg oppgraderte firmware på den. Prøv det først! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå