Mirawen Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 La opprinnelig inn et innlegg på "minne" her på hardware, men jeg fant ut at det kanskje var mer fornuftig å gå hit nå. Trenger hjelp til å kjøpe minne. Blir litt klipping og liming og redigering fra den første tråden. (Finner den her: Hvilken type minnebrikke skal[kan] jeg kjøpe? ***** Spesifikasjoner for datamaskinen min. Kan forresten legge til at jeg har nytt skjermkort. Asus GeForce 7600 GS. Jeg har hatt litt problemer med the Sims 2 i det siste. Fikk forretningsliv til jul, og maskinen sliter litt med det nye tillegget. Når det er mange simmer å holde styr på (når butikken er åpen), så kan maskinen gå helt i stå. Mulig det er prossessoren som er problemet for alt hva jeg vet, men håper vel litt på at mer minne vil hjelpe. (Er det noe håp? Noen som vet?) Jeg vil uansett ha mer minne. Men jeg er usikker på hvilken minnebrikke jeg kan kjøpe. Er det det samme hvilket merke jeg kjøper etc, eller må jeg åpne opp maskinen og ta en titt på den brikken som allerede er der? Den jeg har er på 512, og jeg tenker å velge blandt disse to: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Jeg har 1000kr å bruke på minne. (Julegave.) Kan selvsagt spytte i litt mer, men føles en smule unødvendig av en eller annen grunn. Alternativet blir da denne: Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 (Mest på grunn av de gode anbefalingene den får.) Så, hva sier de mer erfarne? Går det bra å ha en på 512 og en på 1024? Må jeg evt bytte plass på de to slik at den største står i minneslot nr 1? (Leste stickyen på "minne".) Her er forresten skjermbilde av cpu-z. Gir vel nok informasjon om den jeg har til å kunne si noe om hva jeg kan kjøpe? Jeg tror jeg går for Kingstonbrikken jeg linker til. Den har rett latency (??) i forhold til den som er, og så vet jeg ikke om det er noe vits i å betale så mye mer for en brikke. Synspynkter anyone? Lenke til kommentar
Mirawen Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Ingen som hyler i protest, så da tror jeg jeg bare bestiller Kingstonbrikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå