Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

golf cl 1986 får ikke startet


Jan Andre

Anbefalte innlegg

hei. jeg har en golf cl 1986 mod. når jeg prøver og starte virker det som om den bare kveler seg med en gang. den "prøver" og starte men så bare stopper opp. etterhvert blir bateriet helt tomt. fikk start på den en gang i forige uke uten og vite hverdan men etter og ha kjørt 100 meter stoppet den bare igjen. bare sloknet. noen som har vært borti det her? på forhån takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har du gnist helt ut til pluggene, og ikke bare til fordeleren? Har du bensin helt til sylindrene? Det kan også være at kamremmen er slitt slik at den har hoppet over noen tenner, og da vil både tenning og kam være forskøvet, med et resultat som du beskriver.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Er en mulighet for det, ja. Det er ikke ofte remme ryker rett av, som regel mister den så mange tenner etter hverandre at den gipper over på remhjulet på veiva (som er mindre enn de andre (1/2 omkretsen)).

Lenke til kommentar
vil det si at register reima har hoppet over et par tagger? for jeg har bensin til sylinderne og gnist helt ut av pluggene.

7596225[/snapback]

 

tviler eg på dette er ikke en turbolada bil med 200hk slik at reima bare hoper åver sån uten videre skal en del til og få reima til og hoppe åver har 4 stk vw golf2 (bilcrossbiler) eg hadde sjekka tryket i sylindrane kan vær stempelfjør som har "limt" seg fast i stemplet slik at du mister trykket eller det kan vær du drukner den flutøren kan ha hengdt seg opp ta utt plugene og la startmotoren ta noen runder slik den får kvitet seg med bensinen skru dei i igjen og prøv og starte hørest den mer vilig ut da hadde eg sjeka gaseren :)

 

er du i tvil med det der registeret tar du av topdekselet og fordeler lokket når syl.1 er oppe skal stifta peke mot syl.1 og kamen skal veksle på syl.1 og syl.4

Endret av Reime
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette har ikke noe med motorytelse å gjøre, og det skjedde meg på lavt turtall. Dersom remmen er så slitt at den har hoppet over noen tenner, er det vanskelig å se dette på øyemål. Ta av dekselet over tannremmen, og sjekk at merkene (på kam og veiv) stemmer overens.

Lenke til kommentar
Dette har ikke noe med motorytelse å gjøre, og det skjedde meg på lavt turtall. Dersom remmen er så slitt at den har hoppet over noen tenner, er det vanskelig å se dette på øyemål. Ta av dekselet over tannremmen, og sjekk at merkene (på kam og veiv) stemmer overens.

7610580[/snapback]

 

bytter du reg reim når du skal er ikke dette noe problem vanligvis,. men det eg ville fram til er at vist du puter turbo i den og har tryket litt høyt eller putter i noen 45mm webbre er det bare og gi litt mye gass ut av en rundkjørin eller no så flekker veiven av noen tener på reima..... og stempla bøyer ventilene og du har ein god dags arbeid for og fikse dette... (har god erfaring det der med rundkjøringa :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...