FranzJosef Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Når jeg pumper opp igjen tar det noen dager før det synbart går ut igjen, så det er nok et lite hull. Antageligvis kan det da fikses. Hvem gjør slikt billigst? Hørt man kan få det gjort på bensinstasjoner, det høres billig ut? I hvertfall billigere enn Dekkmann eller Vianor? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Hvis det er punktering, så er det sansynligvis nok med en "plugging". Før fikk man ofte gjort dette for noen få tiere på bensinstasjoner. Men nå for tiden vet ikke jentungene bak pølsedisken hva et bildekk er for noe. Sjekk forresten også om det kan være ventilen. Endret 28. desember 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har fått dette fikset på min lokale Statoil ved et par anledninger, og det koster ikke så mye. Sjekk av ventilen kan være et godt tips, det anbefales å skifte denne ved skifte av dekk, men det blir sjelden gjort. Dersom lekkasjen skyldes skade i dekkets side er det ikke alltid mulig å plugge dette, du må skifte dekket (nødløsning: Legg inn slange). Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Fikk et dekk plugget på BlåRing, kostet 200 kroner eller noe slikt Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg har hørt at det kan være lurt å spøyte inn "hokuspokus-skum" og prøve å fylle luft med lufttrykk. Hvis dekket er gått nedpå felgen kan felgen reiste seg igjen ved nok trykk. (Noe som faktisk virket sist jeg gjorde det med pappa) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Har ved flere anledninger fått fikset slike lekasjer med "lurium" på boks for så å fylle etter med trykkluft. I to av tilfellene var det skrue i dekket som forårsaket lekasjen. Lot i begge tilfellene skruen sitte helt til dekket var oppbrukt. Lekker det derimot i sideveggen på dekket er det bare en ting som hjelper, og det er bytte av dekk. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ja, det var egentlig det jeg ville fram til Med det er ikke alltid det funker.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Som allerede nevnt. Hull i kjøreflaten kan repareres med plugg (vulkaniseres). Hull i sideveggen kan ikke lappes på denne måten. Ikke la spiker eller skrue stå igjen i dekket. Denne vil bevege seg og kan resultere i at dekket mister luften fort, noe som kan være svært farlig. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det kan være nok så farlig ja, så det er ikke til å anbefale Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 I mitt siste tilfelle så sto skruen i kjørebanen i to sesonger så ser ikke helt den store faren ved og gjøre det. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Kom den inn i sideveggen da? På selve dekkflaten er det ikke noe særlig farlig nei.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Begge skruene satt i selve kjørebanen. Årsaken til at jeg lot de stå var at jeg oppdaga den første skruen ved dettbytte fra vinter til sommerdekk. Da var det allerede gått et par måner siden jeg hadde en lekasje som ble tettet med lappesaker på boks uvitende om hva som var årsaken til lekasjen. Sier ikke at alle bare skal fortsette og kjøre med skruen i men det vil holde en stund i allefall. Det mest riktige er vel og få hullet plugget. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Jo, det funker ihvertfall til nærmeste sted hvor du kan skifte Men det lureste kan jo være å bytte dekk? Det er ihvertfall sikkert Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dersom man har fått en spiker i dekket, er det greit å fjerne denne. Den vil bevege seg litt, og gjøre hullet større, slik at lekkasjen blir større. Vent likevel med å ta ut spiker/skrue fra dette til det passer å sette på reservehjulet eller levere til rep., når du tar ut spikeren vil det begynne å lekke mer! La den gjerne stå i, slik at mekanikeren ser tydelig hvor hullet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå