sveian Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Problem: PE Builder v3.1.10a finner ikke Windows installation files på min "Produkt Recovery CD-ROM" for Windows XP fra PC-leverandør ( Hattelco ). Formålet er å kunne bruke Boot-CD og "DriveImage XML" til å installere HD på nytt. Dette for å utvide partisjonen til Windows og diverse andre program til å omfatte hele HD. Forstår det og slik at denne måten å gjøre det på vil reinstalere Windows og alle andre Program og Data, til slik det var da imaget ble laget, på en rask og enkel måte uten å måtte laste ned SP2 + 100 andre oppdateringer og drivere eller miste alle epostene ( Kr. 500 for et Spøkelse er ikke aktuelt ) Godt Nytt År SAS Endret 28. desember 2006 av sveian Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det spørs da om den "Produkt Recovery CD-ROM" ikke er en Windows CD, men en image CD. Har du sjekket hva som ligger av foldere på CDen? Lenke til kommentar
sveian Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 På CDen ligger det fire mapper : DOCS, I386, SUPPORT OG VALUEADD + SETUP.EXE Vist denne CDen ikke kan brukest kan eg da låne en og bruke min aktiveringskode Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Da er det ikke en image CD som jeg trodde. Vet da ikke hva problemet er. Men vet ikke om du trenger BartPE til det du skal gjøre. Hvis jeg har forstått deg rett så ønsker du bare å utvide C: partisjonen? Kanskje GParted kan brukes, det er en bootbar CD. http://gparted.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
sveian Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Det viktigeste nå er å få utvidet C: partisjonen som også inneholder Windows. Fikk problem med GParted. Min maskin forstår ikke hva den skal gjøre med den nedlastede flen : "gparted-0.3.3.tar.gz" er det en exe fil ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Last ned WinRAR for å pakke den opp, så får du en .iso fil. Den filen brenner du som image, så får du en fiks ferdig bootbar CD. Lenke til kommentar
sveian Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Takk hårek og ha et Godt Nytt år PS det med å kunne reinstallere HD fra eit Image kan være "kjekt å ha" men får prøve mere på det en annengang. Endret 29. desember 2006 av sveian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå