Gå til innhold

Donald Duck og nazismen

Acrid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ooookay, dere som ikke forstod at dette var Amerikans propagande bør se slutten noe flere ganger...

Det var jo heelt klart og tydelig at budskapet var at Hitler tyskland var så forferdelig. Med at man måtte si "Heil Hitler" hele tiden, jobbe r***a av seg til man ble gal osv. Slutten viser også at donald våkner fra "marerittet" sitt og klemmer frihetsgudinnen mens han sier "I'm glad to be a citicent of The Unitet States Of Amerika".

Endret av Limeeg
Lenke til kommentar
Ooookay, dere som ikke forstod at dette var Amerikans propagande bør se slutten noe flere ganger...

Det var jo heelt klart og tydelig at budskapet var at Hitler tyskland var så forferdelig. Med at man måtte si "Heil Hitler" hele tiden, jobbe r***a av seg til man ble gal osv. Slutten viser også at donald våkner fra "marerittet" sitt og klemmer frihetsgudinnen mens han sier "I'm glad to be a citicent of The Unitet States Of Amerika".

7597481[/snapback]

Tror alle har skjønt det.

Det som er diskusjonen er om han egentlig støttet nazismen. Og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler".

Lenke til kommentar
...og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler".

7598445[/snapback]

Vi som er født en del år etter krigen klarer å se dette uten å brekke seg.

7598608[/snapback]

Haha..bra sagt..

Det er vel lettere å spøke med nazismen nå enn det var etter krigen. Men nazismen ble jo spøkt med under krigen og, av Charlie Chaplin og plenty andre. Men det var jo før de ble kjent med holocaust.. Japanere derimot, var ikke til å spøke med.. :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? :ph34r: Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler" :!: Det var dritbra:D

Men jeg har lest en del bøker og kan ganske mye om krigen, og det var mer sånn som det der i Sovjetunionen, bortsett fra hakekorsene og "heil" så klart.. Det var trusler og forfølgelser i Tyskland og, men det var mer for de som ikke var Ariere, altså svarte, sigøynere, jøder osv.

Fabrikkene ble drevet av utdannede ingeniører, og de ble ikke presset på den måten. Arbeidssystemet/miljøet var faktisk ganske bra, det er en grunn til at Tyskerne hadde så sinnsykt bra trente soldtater, bare våpen og tanks.

Dette altså mitt syn på saken, ikke noe fasit.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? :ph34r:  Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler"  :!:  Det var dritbra:D

Men jeg har lest en del bøker og kan ganske mye om krigen, og det var mer sånn som det der i Sovjetunionen, bortsett fra hakekorsene og "heil" så klart.. Det var trusler og forfølgelser i Tyskland og, men det var mer for de som ikke var Ariere, altså svarte, sigøynere, jøder osv.

Fabrikkene ble drevet av utdannede ingeniører, og de ble ikke presset på den måten. Arbeidssystemet/miljøet var faktisk ganske bra, det er en grunn til at Tyskerne hadde så sinnsykt bra trente soldtater, bare våpen og tanks.

7608264[/snapback]

Propaganda filmer skal jo overdrive så det er kanskje ikke så rart.

Tviler ikke på at Tyskland også lagde overdreven propaganda :)

Lenke til kommentar
Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? :ph34r:  Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler"  :!:  Det var dritbra:D

7608264[/snapback]

Propaganda filmer skal jo overdrive så det er kanskje ikke så rart.

Tviler ikke på at Tyskland også lagde overdreven propaganda :)

7608480[/snapback]

:nei:

tenkte jeg ikke på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...