Acrid Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Disney var som kjent ganske engasjert med anti-nazi propaganda. Walter Elias sjøl var ambulansesjåfør under den første store, og ble nok temmelig lei av å se hvordan det gikk i krig. Men de færreste nå til dags har sett noen av disse anti-nazi filmene til Disney, så her er en av de: Donald Duck - Der Fuehrer's Face Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Den var jo ganske "morsom".. syns ikke den ga noe veldig bra budskap, men viste jo hvordan nazistene holdt på. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det er noe forstyrrende med at Donald roper "Heil Hitler!".. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) anti nazi? jeg har hørt at disney var jødehater? : Endret 28. desember 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 anti nazi?jeg har hørt at disney var jødehater? : 7594752[/snapback] mente jeg hadde hørt noe sånt... Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) I de første tegnefilmene til disney ble faktisk skurkene tegnet for å forestille jøder... Endret 28. desember 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 den var litt morsom da, tittelenn jo "Donald Duck in Nutziland" eller noe sånt Lenke til kommentar
Limeeg Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Ooookay, dere som ikke forstod at dette var Amerikans propagande bør se slutten noe flere ganger... Det var jo heelt klart og tydelig at budskapet var at Hitler tyskland var så forferdelig. Med at man måtte si "Heil Hitler" hele tiden, jobbe r***a av seg til man ble gal osv. Slutten viser også at donald våkner fra "marerittet" sitt og klemmer frihetsgudinnen mens han sier "I'm glad to be a citicent of The Unitet States Of Amerika". Endret 29. desember 2006 av Limeeg Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Ooookay, dere som ikke forstod at dette var Amerikans propagande bør se slutten noe flere ganger... Det var jo heelt klart og tydelig at budskapet var at Hitler tyskland var så forferdelig. Med at man måtte si "Heil Hitler" hele tiden, jobbe r***a av seg til man ble gal osv. Slutten viser også at donald våkner fra "marerittet" sitt og klemmer frihetsgudinnen mens han sier "I'm glad to be a citicent of The Unitet States Of Amerika". 7597481[/snapback] Tror alle har skjønt det. Det som er diskusjonen er om han egentlig støttet nazismen. Og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler". Lenke til kommentar
EVA 1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 ...og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler". 7598445[/snapback] Vi som er født en del år etter krigen klarer å se dette uten å brekke seg. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 ...og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler". 7598445[/snapback] Vi som er født en del år etter krigen klarer å se dette uten å brekke seg. 7598608[/snapback] OMG! Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Det er noe forstyrrende med at Donald roper "Heil Hitler!".. 7594056[/snapback] Om Donald ikke hadde sagt Heil Hitler hadde han vært død! Så da ville jeg sagt at filmen var unødvendig Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 ...og selv om det er en propaganda film er det ingen som liker å høre Donald si "Heil, Hitler". 7598445[/snapback] Vi som er født en del år etter krigen klarer å se dette uten å brekke seg. 7598608[/snapback] Haha..bra sagt.. Det er vel lettere å spøke med nazismen nå enn det var etter krigen. Men nazismen ble jo spøkt med under krigen og, av Charlie Chaplin og plenty andre. Men det var jo før de ble kjent med holocaust.. Japanere derimot, var ikke til å spøke med.. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 var jeg den eneste som så den pussy-whiped japaneren som var med i orkesteret? Selvsagt ble japanerne dissa... Lenke til kommentar
EVA 1 Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 OMG! 7598733[/snapback] Akkurat. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 seriøst? Det kan være forstyrrende selv om man ikke har noe nært forhold til krigen. Det at donald går rundt og heiler er litt morsomt, men det er respekløst og ikke reagere på det i det hele tatt. Er enig i at ordet antisemitisme osv. er brukt opp, men Nazisme er noe dritt uansett. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler" :!: Det var dritbra:D Men jeg har lest en del bøker og kan ganske mye om krigen, og det var mer sånn som det der i Sovjetunionen, bortsett fra hakekorsene og "heil" så klart.. Det var trusler og forfølgelser i Tyskland og, men det var mer for de som ikke var Ariere, altså svarte, sigøynere, jøder osv. Fabrikkene ble drevet av utdannede ingeniører, og de ble ikke presset på den måten. Arbeidssystemet/miljøet var faktisk ganske bra, det er en grunn til at Tyskerne hadde så sinnsykt bra trente soldtater, bare våpen og tanks. Dette altså mitt syn på saken, ikke noe fasit. Endret 30. desember 2006 av Kramstogen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Irriterte meg grønn over den tekniske kvaliteten. Denne er bedre og har til og med en liten intro: http://www.youtube.com/watch?v=x5ZWvI-ByH8 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler" :!: Det var dritbra:D Men jeg har lest en del bøker og kan ganske mye om krigen, og det var mer sånn som det der i Sovjetunionen, bortsett fra hakekorsene og "heil" så klart.. Det var trusler og forfølgelser i Tyskland og, men det var mer for de som ikke var Ariere, altså svarte, sigøynere, jøder osv. Fabrikkene ble drevet av utdannede ingeniører, og de ble ikke presset på den måten. Arbeidssystemet/miljøet var faktisk ganske bra, det er en grunn til at Tyskerne hadde så sinnsykt bra trente soldtater, bare våpen og tanks. Dette altså mitt syn på saken, ikke noe fasit. 7608264[/snapback] Propaganda filmer skal jo overdrive så det er kanskje ikke så rart. Tviler ikke på at Tyskland også lagde overdreven propaganda Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 Hehe, jeg må si jeg lo litt.. Er det galt? Hehe, holdt på å dævva når han måtte skru fast shellsa i tillegg til å si "Heil Hitler" :!: Det var dritbra:D Men jeg har lest en del bøker og kan ganske mye om krigen, og det var mer sånn som det der i Sovjetunionen, bortsett fra hakekorsene og "heil" så klart.. Det var trusler og forfølgelser i Tyskland og, men det var mer for de som ikke var Ariere, altså svarte, sigøynere, jøder osv. Fabrikkene ble drevet av utdannede ingeniører, og de ble ikke presset på den måten. Arbeidssystemet/miljøet var faktisk ganske bra, det er en grunn til at Tyskerne hadde så sinnsykt bra trente soldtater, bare våpen og tanks. Dette altså mitt syn på saken, ikke noe fasit. 7608264[/snapback] Propaganda filmer skal jo overdrive så det er kanskje ikke så rart. Tviler ikke på at Tyskland også lagde overdreven propaganda 7608480[/snapback] tenkte jeg ikke på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå