Gå til innhold

Wine: Feilmelding fra Steam

maxM

Anbefalte innlegg

wine /home/jd/Desktop/SteamInstall.exe

Etter at jeg så har gjort alt som jeg ville gjort i Windows så instaleres Steam pluginen. Så kommer Steam Updating og halveis uti kommer denne feilmeldingen

screenshotpc6.png

Noen som veit hva som er problemet?

Bruker Ubuntu 6.10 amd64. HER er hva jeg har gjort for å begynne med instalasjonen.

HER er hvordan jeg har instalert Wine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at jeg ikke gjør det. Og at det skal være mulig. Jeg har jo allerede instalert Steam, men får feilmelding når jeg skal kjøre exe fila.

Jeg er ute etter noen som har en idè på hvordan jeg kan fikse dette, ikke hva slags OS steam egentlig hører til.

Lenke til kommentar

Som du ser her:

http://transgaming.org/gamesdb/games/alpha....mhtml?letter=H

Så er Half-Life 2 offisielt støttet av Transgaming. Abonner på cedega med Point2Play, så kanskje det blir enklere for deg å få det til + at du støtter utviklingen av både cedega og wine.

Counter-Strike: Source er også veldig spillbart:

http://transgaming.org/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=3524

Edit:

Det kan du begynne å gjøre her:

http://www.transgaming.com

Og det koster ca 30kr i måneden (Eller det gjorde ialllefall det da jeg abonnerte for et par år siden).

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Jeg vil først prøve å få dette til med Wine. Er ingen grunn til at jeg skal betale for noe som jeg kan få gratis.

Er jo mange som spiller med Wine, ikke alle får det bra til, men jeg skal prøve det før jeg betaler for Cedega, men takk for infoen om jeg skulle gjøre det.

Lenke til kommentar

Har fått Steam/CS til å virke med Wine lenge, men etter at jeg oppgraderte til Slack 11.0 og oppgraderte wine versjon, så har jeg også møtt noen små bugs.

Men et lite tips til deg er å være i mappa Steam.exe er i når du kjører kommandoen. Feks:

cd /home/jd/Desktop/

wine SteamInstall.exe

Har du forresten installert Mozilla Active X controlleren og thahoma fonten?

Lenke til kommentar

thahoma fonten har jeg skaffa, men ikke mozilla active X. Har du code ellers så finner jeg sikkert selv :)

Når det gjelder å stå i mappa så skjer dette:

jd@jd-dapper:~$ cd /home/jd/c/program files/steam/

bash: cd: /home/jd/c/program: No such file or directory

Ser ikke ut som terminal forstår at det skal være mer etter mellomrommet. Og det er slik Wine har satt det opp. Burde jeg forandre location til Steam mappa til /home/jd/c/Steam?

Endret av maxM
Lenke til kommentar

Er ikke steaminstallen i /home/username/.wine/drive_c/programfiles(er)?

Det med at steam avslutter i 26% ut i update er et kjennt problem med wine men muligens har blitt retta på i senere utgaver. Du kan prøve å søke på den bugen på winehq eller noe. Husket å kjørt winecfg førs forresten?

Lenke til kommentar

Nå skal du høre ;)

Hos meg ligger det i denne rekkefølge : /home/jd/c/program files/steam/

Veit ikke hvorfor men sånn er det nå.

Men fant noe som hette steam4linux som jeg tror jeg skal prøve. Orker ikke dette. Har prøvd ca 10 forskjellige "how to fix" måter når det gjelder wine så satser på at denne blir enklere. Fikk det til en liten stund, steam kjørte men frøys når jeg trykka på My Games eller andre ting.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å stå i mappa så skjer dette:

jd@jd-dapper:~$ cd /home/jd/c/program files/steam/

bash: cd: /home/jd/c/program: No such file or directory

Ser ikke ut som terminal forstår at det skal være mer etter mellomrommet.

Lær deg til å bruke TAB for å automatisk fullføre/foreslå navn på kataloger og filnavn. Da skriver du aldri feil. BTW, jeg vil tippe at shellet ditt krever at mellomrom må escape's, det vil si slikt: [...]/program\ files/[...]

Men for all del: bruk TAB-tasten! :thumbup:

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...