FeddeLeGrand Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg vet at jeg har PCI-express kompitabelt hovedkort, men funker PCI på det? Hva er forskjellen på PCI og PCI-E? J eg skal ha nytt tv-kort/ tuner men finner få tv-kort som støtter PCI-E. Resten av kortene støtter PCI.Kan jeg bruke et PCI kort på PCI-E, eller hvordan funker det? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det at du har et hovedkort med støtte for PCI-e betyr i hovedsak at du kan bruke et/flere skjermkort med PCI-e tilkobling. Hovedkortet ditt har garantert flere PCI kontakter også. Disse er plassert nedenfor PCI-e kontakten, og der kan du montere et PCI TV-kort. Kort sagt: Du kan bruke et PCI kort, i en av PCI kontaktene på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Det at du har et hovedkort med støtte for PCI-e betyr i hovedsak at du kan bruke et/flere skjermkort med PCI-e tilkobling. Hovedkortet ditt har garantert flere PCI kontakter også. Disse er plassert nedenfor PCI-e kontakten, og der kan du montere et PCI TV-kort. Kort sagt: Du kan bruke et PCI kort, i en av PCI kontaktene på hovedkortet ditt. 7593678[/snapback] Takk! Da blir det nytt TV-Kort;) Forresten, hvis jeg bruker et tv-kort med dobbel kabel inngang, vil jeg tape kvalitet på bildet ved å ganske enkelt splitte den ene ledningen som går inn i det gamle kortet nå? Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Det kan jeg faktisk ikke svare på, da jeg aldri har gjort det selv. Det jeg vet er at man taper kvalitet når man splitter ledninger/lager nye koblingspunkter (coax kabel). Mulig et noe dårlig formulert svar, men men Mvh. Xpression Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Takk! Da blir det nytt TV-Kort;) Forresten, hvis jeg bruker et tv-kort med dobbel kabel inngang, vil jeg tape kvalitet på bildet ved å ganske enkelt splitte den ene ledningen som går inn i det gamle kortet nå? 7593704[/snapback] Den dobble inngangen på et enkelt kort brukes vanligvis til å koble tv-antenne og radio-antenne hver for seg. Du trenger ikke koble til 2x for å bruke dual tv-tuner, om kortet har det. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 PCI-E er raskt forklart en ny PCI standard for enheter som krever større båndbredde. Hovedsakelig er det kun skjermkort dette gjelder for hittil, da det meste annet fremdles har mer enn nok å gå på med PCI. PCI-E har også en del andre features, sim mulighet til å switche mellom forskjellige anntal lanes osv. men i grunn og bunn er det bare et raskere grensesnitt. PCI kan ikke brukes på PCI-E. Det er ikke kompatibelt, og det vil dessuten ikke passe rent fysisk i en PCI-E slot. -Stigma Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Takk! Da blir det nytt TV-Kort;) Forresten, hvis jeg bruker et tv-kort med dobbel kabel inngang, vil jeg tape kvalitet på bildet ved å ganske enkelt splitte den ene ledningen som går inn i det gamle kortet nå? 7593704[/snapback] Den dobble inngangen på et enkelt kort brukes vanligvis til å koble tv-antenne og radio-antenne hver for seg. Du trenger ikke koble til 2x for å bruke dual tv-tuner, om kortet har det. 7593800[/snapback] Jo, fordi da kan jeg ta opp tv mens jeg ser på en annen kanal. hva med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326953 eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511 Endret 28. desember 2006 av harald g Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Takk! Da blir det nytt TV-Kort;) Forresten, hvis jeg bruker et tv-kort med dobbel kabel inngang, vil jeg tape kvalitet på bildet ved å ganske enkelt splitte den ene ledningen som går inn i det gamle kortet nå? 7593704[/snapback] Den dobble inngangen på et enkelt kort brukes vanligvis til å koble tv-antenne og radio-antenne hver for seg. Du trenger ikke koble til 2x for å bruke dual tv-tuner, om kortet har det. 7593800[/snapback] Jo, fordi da kan jeg ta opp tv mens jeg ser på en annen kanal. hva med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326953 eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511 7593944[/snapback] Du kan bruke den dual'e tuneren selv om du kobler til kun 1 kabel. De 2 inngangene er for om du har separat radio-kabel. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Takk! Da blir det nytt TV-Kort;) Forresten, hvis jeg bruker et tv-kort med dobbel kabel inngang, vil jeg tape kvalitet på bildet ved å ganske enkelt splitte den ene ledningen som går inn i det gamle kortet nå? 7593704[/snapback] Den dobble inngangen på et enkelt kort brukes vanligvis til å koble tv-antenne og radio-antenne hver for seg. Du trenger ikke koble til 2x for å bruke dual tv-tuner, om kortet har det. 7593800[/snapback] Jo, fordi da kan jeg ta opp tv mens jeg ser på en annen kanal. hva med: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326953 eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511 7593944[/snapback] Du kan bruke den dual'e tuneren selv om du kobler til kun 1 kabel. De 2 inngangene er for om du har separat radio-kabel. 7593992[/snapback] det skjønte jeg ikke.. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 det skjønte jeg ikke.. 7594009[/snapback] Se her. 1 felles inngang for tv-tunerene, 1 egen inngang for fm-radio. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 det skjønte jeg ikke.. 7594009[/snapback] Se her. 1 felles inngang for tv-tunerene, 1 egen inngang for fm-radio. 7594029[/snapback] Ok. Men har Hauppauge! WinTV-HVR4000 dual tv-tuner? Jeg vil gjerne ha en som er kompitabel med vista, kan ta imot hdtv, når det kommer og dual tunere, men da må jeg vel til noe annet enn hauppauge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå